Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Brandstoffilter op het frame. Hoe vervang je deze zonder een bad in diesel te nemen?

32K views 25 replies 18 participants last post by  wizbangdoodle  
#1 ·
Wie het brandstoffiltersysteem heeft ontworpen dat het primaire brandstoffilter en de aftapklep onder de vrachtwagen heeft geplaatst, zou op straat gesleept en gegeseld moeten worden. Hoe wordt je geacht het brandstofsysteem te onderhouden (dwz water en sediment aftappen) als je op de grond moet kruipen om het af te tappen?
Wat als je een brandstofprobleem hebt op een onverharde weg? En het regent/sneeuwt?
Wat een waardeloos ontwerp.

Op onze 08 Cab and chassis op het werk is het bijna onmogelijk om het te vervangen.
de filterbehuizing zit ingeklemd tussen het frame en de tussenbak en de aandrijfas, en de transmissie dwarsbalk, plus de remleiding en de kabelboom.

Als ik probeer de brandstof af te tappen, stopt het niet met aftappen. Dus als ik de filter verwijder, blijft het gewoon uitstromen. Dus ik verlies ongeveer 2 gallons bij het vervangen van de filter, plus ik krijg diesel tot aan mijn oksel als ik probeer de oude eruit te halen en de nieuwe erin te zetten. Dus nu pak ik de knijptang en knijp ik de rubberen slang terug bij de tank af om de brandstof te stoppen.

Zelfs als ik de remleiding verwijder en probeer de kabelboom uit de weg te duwen, moet ik eerst de filter er afzonderlijk in plaatsen, dan de dop. Veel succes met het buiten houden van vuil terwijl je de onderdelen weer langs de aandrijfas en andere rommel in de weg schraapt.

We hebben er verschillende van deze 08 6.4 en ze zijn allemaal een PITA als het gaat om het vervangen van die filter. We hebben Dodge- en Chevy-diesels, die veel gemakkelijker te onderhouden zijn.

Dus nu ik klaar ben met schelden en gereedschap gooien, zijn er een paar trucs om deze filter te vervangen?

#2 ·
Het is de enige manier. Uiteindelijk zul je beter worden en de dieselbad beter kunnen anticiperen. :D

Sorry, het is niet het antwoord dat je wilt horen, maar er zijn ergere dingen in het leven...

#3 · (Edited)
HET KAN NIET GEDAAN WORDEN!!!

Grapje - er zijn manieren om de hoeveelheid diesel die je direct beschikbaar hebt om in te baden te beperken.
1.) Voer de filterwissel niet uit, tenzij je minder dan 1/4 tank brandstof hebt. Ik laat de mijne meestal lopen totdat het waarschuwingslampje voor weinig brandstof gaat branden. Dit helpt het sifoneffect te elimineren dat continu brandstof op je stort.
2.) Koop ongeveer 10 inch verlengstukken en twee aparte opvangkannen, of de grootste rubberen bak die je kunt vinden en zet deze onder de filterbehuizing. Draai de filterdop heel, heel langzaam los. Diesel begint eruit te stromen, maar als je dit langzaam doet, kun je de waterval enigszins beheersen en in de richting van je opvangkannen leiden. Blijf de dop langzaam losdraaien als de stroom afneemt. Wanneer je eindelijk de dop eraf haalt, krijg je het laatste beetje stroom, maar de hoeveelheid zal aanzienlijk minder zijn als je de tijd neemt. Terwijl ik de filterdop losdraai, zit ik op de grond, bijna aan het einde van de transmissie, zo ver mogelijk van dit ding vandaan. De strategie met meerdere opvangkannen is om de hoeveelheid diesel waarin je uiteindelijk moet zitten te minimaliseren terwijl je de nieuwe filter terug in de behuizing worstelt.

#4 ·
Een korte, stompe dop en luchtratel. Een takel maakt het ook een stuk makkelijker.

Nu weet je waarom je dealer een half uur rekent om ze te vervangen.

#7 ·
Ik heb gemerkt dat als je je vrachtwagen op een helling naar voren parkeert, de diesel naar de voorkant van de vrachtwagen loopt en niet volledig op jou terechtkomt. Ik zet mijn vrachtwagen achteruit in de oprit en ververs hem. Je krijgt nog steeds een beetje op je, maar niet volledig verzadigd als je niet op een helling staat. Het is nog steeds waardeloos.

#9 ·
Ik heb gemerkt dat als je je vrachtwagen op een helling naar voren parkeert, de diesel naar de voorkant van de vrachtwagen loopt en niet volledig op jou. Ik zet mijn vrachtwagen achteruit in de oprit en wissel hem. Je krijgt nog steeds een beetje op je, maar niet volledig verzadigd als je niet op een helling staat. Het is nog steeds kut.
Ik heb de mijne net vorige week gedaan. Ik heb niet alleen de neus bergop gezet, ik heb ook de voorkant van de vrachtwagen op oprijplaten gezet. De enige diesel die ik op me kreeg, was op mijn handen! Zorg er wel voor dat je de achterwielen blokkeert en de parkeerrem aantrekt.

#10 ·
Ik heb er een paar op het werk veranderd en de truc is om je arm niet onder het filter of de dop te houden. Je moet over de bovenkant van iets reiken (kan me niet herinneren omdat het al een tijdje geleden is), maar door je arm boven of op hetzelfde niveau als de dop en het filter te hebben, loopt het niet langs je arm in je oksel. Ik herinner me nog dat de 6.0 uitkwam en de eerste die ik veranderde, het was een nachtmerrie. Ik had overal brandstof en het was een ellendige dag op het werk, maar de volgende keer deed ik het zonder iets op me te krijgen.

#13 ·
Onder een kwart tank minimaliseert de Niagara diesel-watervallen

#15 ·
Weird had 3/4 tank en kreeg niet veel druppels eruit. Maar om de filter eruit te krijgen zijn er geen echte tips, behalve harder trekken en luider vloeken:hehe:

#16 ·
Vreemd had 3/4 tank en kreeg niet veel druppelend eruit. Maar om de filter eruit te krijgen zijn er geen echte tips, maar trek harder en vloek luider:hehe:
...En draag een shirt dat al naar diesel ruikt! :thumb:

#18 ·
:hehe: Precies!!!

#19 ·
Eau de Diesel... het gaat aanslaan! Wacht maar af

#23 ·
Nou, ik heb de mijne vandaag voor het eerst zelf vervangen... Pijn in de A$$! Ik heb echter geen diesel over me gekregen... Wat ik deed was een opvangschaal onder het op het frame gemonteerde filter plaatsen en de klep openen, toen ging ik naar boven en schroefde de dop op het op de motor gemonteerde filter helemaal los en liet het uitlekken tot het stopte, toen ging ik naar beneden en kreeg eindelijk het op het frame gemonteerde filter eruit (dit was het PITA-gedeelte...) hoe dan ook, alles weer in elkaar gezet en de truck gestart en hij liep 5 seconden. toen sloeg hij af en het duurde eeuwen voordat ik hem weer aan de praat kreeg, maar uiteindelijk lukte het. Misschien maar een paar druppels op de oprit gemorst...

#25 ·
Nou, ik heb de mijne vandaag voor het eerst zelf vervangen... Pijn in de A$$! Ik heb echter geen diesel op me gekregen... Wat ik deed was een opvangbak onder het op het frame gemonteerde filter plaatsen en de klep openen, toen ging ik naar boven en schroefde de dop op het op de motor gemonteerde filter helemaal los en liet het uitlekken tot het stopte, toen ging ik naar beneden en kreeg eindelijk de op het frame gemonteerde eruit (dit was het PITA-gedeelte...) hoe dan ook, alles weer in elkaar gezet en de truck gestart en hij liep 5 seconden, daarna sloeg hij af en het duurde eeuwen voordat ik hem weer aan de praat kreeg, maar uiteindelijk lukte het. Misschien maar een paar druppels op de oprit gemorst...
Als je hem weer in elkaar hebt gezet, als je de sleutel maar 4 of 5 keer omdraait, heb je hem al geprimed. Het laat de pomp ongeveer 10-15 seconden per keer draaien. Ik luister of de brandstof stopt met borrelen in de brandstoftank. Dan heb je geen problemen met starten.