Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Ford-man mijn hele leven lang, overweeg mijn eerste Powerstroke te kopen. Vragen over de 2e generatie 6.7L..

20K views 37 replies 13 participants last post by  strokinpower  
#1 ·
Ik heb de laatste tijd onderzoek gedaan naar welk Powerstroke-model geschikt is voor mij en mijn behoeften. Ik heb altijd gedacht dat de 6.7L een geweldige reputatie had, maar ik heb gelezen over de turboproblemen (keramische lagers) in het 2011-12 model 6.7L.

Om eerlijk te zijn, neig ik de laatste tijd een beetje naar een 2007 6.0 en maak ik hem gewoon kogelvrij. Wat echt leuk is, is dat ik een 07 6.0 met lage kilometerstand kan vinden voor minder dan $30k, en het is nog steeds een relatief nieuwe truck om een mooie truck te zijn. Ik heb een vrouw en kinderen en breng veel tijd door in de bergen met scouting en jagen en ik draag ook veel zwaar gereedschap in de laadbak voor mijn werk (zal waarschijnlijk een schroef lange bed krijgen). Ik wil gewoon een zeer krachtige, betrouwbare truck met een fatsoenlijke MPG (ik weet het, kies er twee lol)

Dat gezegd hebbende, ik wil echt een 6.7L, vooral omdat dit een echte Ford dieselmotor is.

Mijn vraag:

Zijn de 6.7L van de tweede generatie (2013+) goede trucks? Of hebben ze nog steeds hun eigen problemen?
Ik heb ook gehoord dat de 2015 een koppelverhoging kreeg tot 850 maar ook een andere verbeterde turbo?

Wil graag weten welke 6.7L je op dit moment moet nemen. Hartelijk bedankt.

Ford-collega,
-Joe

#2 ·
Het draait allemaal om je budget. Ik bezit en rijd elke dag: 2007 6.0L en 2012 6.7L. De 6.0 is standaard, CCLB, ongeveer 160K mijl. De 6.7 is nu verwijderd (nadat de garantie van 100K voorbij was), CCLB, heeft momenteel 113K mijl.

Beide zijn geweldig geweest. Ik denk dat eventuele turboproblemen beperkt waren tot cabine- en chassisvrachtwagens, en vroege '11-modellen hadden een paar problemen die vrij snel werden opgelost.

#3 ·
Om uw vraag te beantwoorden, ja, 0,01% van de 2013+ 6.7s (hoewel ik denk dat u 15+ 2nd Gen 6.7 bedoelt) kampt met problemen. Uiterst onbetrouwbaar en zal u en uw gezin waarschijnlijk op de slechtst mogelijke momenten op de dodelijkste plaatsen die een mens kan bezoeken, in de steek laten.

De andere 99,99 van de 2011+ 1e generatie en 2015+ 2e generatie zijn uiterst betrouwbaar en geven u 200.000+ zorgeloze kilometers.....

Dus wees voorzichtig met winkelen!!!! De verkoop van FORD Super Duty overtreft de concurrentie, wat betekent dat u mogelijk een van deze killers krijgt. (ongeveer even waarschijnlijk als het oplopen van aids tijdens het lopen door een luchthaven)

#4 ·
Dus ik heb de laatste tijd onderzoek gedaan naar welk Powerstroke-model geschikt is voor mij en mijn behoeften. Ik heb altijd gedacht dat de 6.7L een geweldige reputatie had, maar ik heb gelezen over de turboproblemen (keramische lagers) in het 2011-12 model 6.7L

Om eerlijk te zijn, neig ik de laatste tijd een beetje naar een 2007 6.0 en maak ik hem gewoon kogelvrij. Wat echt leuk is, is dat ik een 07 6.0 met lage kilometerstand kan vinden voor minder dan $ 30.000, en het is nog steeds een relatief nieuwe truck om een mooie truck te zijn. Ik heb een vrouw en kinderen en breng veel tijd door in de bergen met scouting en jagen en ik draag ook veel zwaar gereedschap in de laadbak voor het werk (zal waarschijnlijk een screw longbed krijgen). Ik wil gewoon een zeer krachtige, betrouwbare truck met een fatsoenlijke MPG (ik weet het, kies er twee lol)

Dat gezegd hebbende, ik wil echt een 6.7L, vooral gezien het feit dat dit een echte Ford dieselmotor is.

Mijn vraag:

Zijn de 6.7L's van de tweede generatie (2013+) goede trucks? Of hebben ze nog steeds hun eigen problemen?
Ik hoorde ook dat 2015 een koppelverhoging kreeg tot 850 maar ook een andere verbeterde turbo?

Wil graag weten welke 6.7L je op dit moment moet nemen. Hartelijk bedankt.

Fellow Ford guy,
-Joe
Is dit je eerste Diesel?

#6 ·
Ik kreeg mijn 2015 Powerstroke eind maart. Het enige probleem dat ik heb gehad, was bij 1500 mijl toen een paar ski's van het dak van de auto voor me op de snelweg vlogen. Ik reed over één en het scheurde mijn waterafscheiderhuis en liet me aan de kant van de weg staan. Nu, half oktober, heb ik meer dan 18.000 mijl en geen problemen. Ik trok mijn 10K vijfde wiel door het hele land en terug en haalde 12,5 mpg. Een vergelijkbare reis met mijn 2011 Ecoboost twee jaar eerder haalde nauwelijks 10 mpg op premium benzine.

#8 ·
Tony maakte geweldige punten. Je zou de 13 refresh kunnen verwarren met de 2e generatie motor. De 13 refresh bestond eigenlijk alleen uit het upgraden van het interieur ter ondersteuning van MyFord Touch 8" nav, automatische ramen voor, een verandering in Sync en een licht gewijzigde achterklep (bekleding toegevoegd en platinum optie). Anders dan dat, moet je een 15 of 16 krijgen voor de pk en koppel toename van de 2e generatie motor.

#10 ·
Tony maakte geweldige punten. Je verwart misschien de 13-refresh met de 2e generatie motor. De 13-refresh bestond eigenlijk alleen uit het upgraden van het interieur ter ondersteuning van MyFord Touch 8" nav, automatisch omhoog en omlaag voorramen, een verandering in Sync en een licht gewijzigde achterklep (bekleding en platinum optie toegevoegd). Anders dan dat, moet je een 15 of 16 nemen voor de pk- en koppeltoename van de 2e generatie motor.
Ja, je hebt gelijk, mijn excuses. Ik was onder de indruk dat de 2011 en 2012 de turboproblemen hadden, dus Ford bracht de 'refresh' in '13 uit met de 2e generatie 6.7L, maar ik zat ernaast. Het klinkt er dus naar dat Ford de turboproblemen in die modellen heeft aangepakt en de 2013+ 6.7L is goed om te gaan. Nog steeds benieuwd of de 2013+ modellen bekende problemen hebben die ĂĽberhaupt zorgwekkend zouden moeten zijn, maar daar lijkt het niet op. Welnu, het klinkt er niet eens naar dat de meeste 11-12 modellen veel risico lopen.

#11 ·
Ik heb een 2011 4x4 lariat. Ik heb er 93k op zitten. Het is tijd voor mij om de Egr-koeler te vervangen of schoon te maken. Of ik kan hem verwijderen. Ik heb nog niet besloten. Maar dat is het in principe. De truck is geweldig.

Zelfs als de Egr-koeler elke 100.000 km gereinigd moet worden, kost het ongeveer 500 dollar om het door de dealer te laten doen. Je kunt het zelf doen voor 100 dollar voor de pakkingset. Of verwijderen voor ongeveer 500.

• Like
Reactions: warhammer
#13 ·
Ik ben het eens met Justin, er zijn veel factoren betrokken bij de aankoop van een gebruikte diesel, en gezien de aard ervan, moet je goed opletten bij de inspectie en, indien mogelijk, er een vinden met aantoonbare onderhoudsgegevens.

Over de verwijderingskwestie: ik kocht in mei 2014 een Platinum uit 2014, ik haalde net geen 5K en verwijderde hem. Ik nam de beslissing voor een lange levensduur (ja, de extra kracht is mooi:nod:), maar ik behandel mijn truck niet ruw. Hij wordt echter wel als een truck gebruikt, soms behoorlijk hard. Verwijderen is een risico als je problemen hebt, maar hem origineel laten kan ook problemen veroorzaken.......persoonlijk zou ik liever mijn truck kunnen gebruiken en ervan genieten en me geen zorgen hoeven te maken over mogelijke problemen als gevolg van emissieapparatuur. De meeste garantieproblemen die mijn vrienden en familie hebben, zijn emissiegerelateerde problemen, ja, Ford repareert de voertuigen, maar ze hebben nog steeds de last van het doorlopen van het reparatieproces. Het hoogste percentage grote motorproblemen dat ik heb gezien, lag meestal ruim buiten de garantieperiode (natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen), de 6.7 is echt een uitstekende krachtbron en heeft veel vermogen met alles standaard en een overgrote meerderheid van de mensen heeft hem niet verwijderd en heeft geen problemen.

Zoals Justin al zei, behouden de 6.7 trucks hun waarde echt goed, ik kan niets zeggen over de 6.0 (goed of slecht) omdat ik er nog nooit een heb gehad, maar als ik de juiste deal tegenkwam, zou ik niet aarzelen er een te kopen, of een 6.4 wat dat betreft.

Hoe je ook beslist, ik heb het gevoel dat je onder de indruk zult zijn van de Diesel, ik ben dol op de mijne, het is verbazingwekkend waartoe ze in staat zijn. Doe gewoon je onderzoek naar een van hen die je wilt, dat geldt echter voor elk gebruikt voertuig, dus niets nieuws daar. Succes, houd ons op de hoogte.:)

• Like
Reactions: warhammer
#14 ·
Ik ben het eens met Justin, er zijn veel factoren betrokken bij de aankoop van een gebruikte diesel, door de aard van wat ze zijn, let goed op bij het inspecteren en vind indien mogelijk een met aantoonbare onderhoudsgegevens.

Over de delete-kwestie, ik kocht een 2014 Platinum in mei 2014, ik haalde het net niet van 5K en verwijderde het. Ik nam de beslissing voor een lange levensduur, (ja, de extra kracht is mooi:nod:) maar ik rawhide mijn truck niet. Het wordt echter wel als een truck gebruikt, soms behoorlijk hard. Verwijderen is een risico als je problemen hebt, maar het origineel laten kan ook problemen veroorzaken.......persoonlijk zou ik liever mijn truck kunnen gebruiken en ervan kunnen genieten en me geen zorgen hoeven te maken over mogelijke problemen als gevolg van emissieapparatuur. De meeste garantieproblemen die mijn vrienden en familie hebben, zijn emissiegerelateerde problemen, ja, Ford repareert de voertuigen, maar ze hebben nog steeds de hoofdpijn van het doorlopen van het reparatieproces. Het hoogste percentage grote motorproblemen dat ik heb gezien, lag meestal ruim buiten de garantieperiode (natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen), de 6.7 is echt een uitstekende krachtbron en heeft veel vermogen met alles standaard en een overgrote meerderheid van de mensen heeft het niet verwijderd en heeft geen problemen.

Zoals Justin al zei, behouden de 6.7-trucks hun waarde echt goed, ik kan niets zeggen over de 6.0 (goed of slecht) omdat ik er nog nooit een heb gehad, maar als ik de juiste deal tegenkwam, zou ik niet aarzelen om er een te kopen, of een 6.4 wat dat betreft.

Hoe je ook beslist, ik heb het gevoel dat je onder de indruk zult zijn van de Diesel, ik ben dol op de mijne, het is verbazingwekkend waartoe ze in staat zijn. Doe gewoon je onderzoek naar een van hen die je wilt, dat geldt echter voor elk gebruikt voertuig, dus niets nieuws daar. Succes, houd ons op de hoogte.:)
Heel erg bedankt voor uw gedetailleerde antwoord.

Wanneer zal Ford geen garantie verlenen op een truck (ervan uitgaande dat je de Ford-garantie hebt)? Zullen ze het niet aanraken als de EGR is verwijderd? Ik kan me voorstellen dat ze zeker geen garantie zouden verlenen op een opgetilde truck of een met een afgestemde ECU?

Ik denk dat ik me afvraag of ik de 6.7L nieuw had gekocht en de Ford-garantie had gekregen, hoeveel vrijheid ik dan zou hebben gehad met betrekking tot mods. Ik weet zeker dat alleen een uitlaat en eenvoudige bolt-ons prima zijn, maar ik weet het echt niet.

#15 ·
Ze kunnen blijkbaar zien of er een tuner op de vrachtwagen is geplaatst, omdat deze een soort voetafdruk achterlaat wanneer ze hem scannen.

Ik heb beide vrachtwagens gehad. Kocht mijn 6.0 met 95k voor $20k. Hij was in uitstekende staat toen ik hem kreeg en toen ik hem inruilde voor mijn 6.7.

Ik moest er ongeveer 5k in steken omdat de koppen ontploften en in principe alles wat er mis kon gaan met een 6.0 me overkwam lol. Maar ik zorg wel voor mijn voertuigen en ik ruilde hem 3 jaar later in voor 16.500 dollar voor een 2015 6.7. Ik mis mijn 6.0 wel, want ik kon letterlijk alles eraan repareren op mijn oprit. De 6.7 heb ik tot nu toe geen klachten over. Hij heeft pas 5k en alles wat er is gebeurd, is dat de kleine rubberen stopper op de achterklep eraf viel... kan niet wachten om hem te verwijderen hehe

#17 ·
De 6.7 is een veel betere rijdende truck en heeft in de standaarduitvoering meer dan genoeg vermogen. Als je net van een 6.0 komt, is hij veel te stil lol. Ik ben er echter overheen gekomen met de rijkwaliteit en de voorzieningen (verwarmde en gekoelde stoelen, sync, nav enz.). De incentives op de resterende 2015's zouden nu geweldig moeten zijn.

#18 ·
Zag net het laatste deel van je bericht. Tegen de tijd dat ik het verhandelde, was het volledig kogelvrij. Ik heb veel van het werk zelf gedaan en ben absoluut geen monteur. Maar met wat gereedschap, tijd, geduld, YouTube, dit forum en bier heb ik het gevoel dat ik er een ben geworden lol.

#19 ·
Ik heb mijn F350 uit 2011 met 145.000 mijl verkocht voor $26.000. Ongeveer de helft van wat de truck me 5 jaar eerder kostte. Je hoeft geen $40.000 te betalen voor een truck met een 6.7L motor.

Ik had een paar kleine problemen. Niets ernstigs. Schokdempers, accu's, voorste naven/lagers, twee EGT-sensoren, een turbokoelvloeistoflek plus de normale transmissie- en koelvloeistofspoelingen vanwege de kilometerstand. De truck reed geweldig.

Maar met elke truck met 145.000 mijl moet je budgetteren en een beetje geld opzij zetten om onderdelen te repareren. Dynamo's, waterpompen, radiateurs, remmen, VSS, klokveren etc. zullen na verloop van tijd defect raken. Als je meer dan 100.000 mijl of meer dan 5 jaar hebt, ongeacht de kilometerstand, vervalt je garantie en kun je alles doen wat je lokale emissiewetten toestaan. En alle reparaties zijn voor jouw rekening.

Succes

#22 ·
Vind je de longbed beheersbaar voor de meeste parkeer- en stadsritten?
Uit mijn ervaring is het geen probleem, behalve af en toe als iemand anders niet goed parkeert. Hoe dan ook... Ik zou er niet naar terugkeren naar een short bed.

Voor mij rijdt het beter tijdens het vervoeren van zware ladingen en je hebt nog steeds voldoende laadruimte, zelfs met een gereedschapskist. Zoals velen al hebben gezegd, krijg je een grotere brandstoftank.

#21 ·
Ik heb net de '16 opgehaald die ik vorige week besteld had en mijn 6.0 ingeruild. Ik ben er helemaal weg van, hoewel ik er pas 300 mijl mee heb gereden. Gewoon mijn mening, als je nog nooit een diesel hebt gehad, zou de 6.0 de laatste motor zijn die ik zou aanraden. Goede motoren als je weet hoe je ze moet verzorgen, maar je moet er echt bovenop zitten. Ik denk dat de nieuwste op de weg bijna 10 jaar oud is.

#26 · (Edited)
Je kunt met deze trucks leven. Ze zijn groot en je hebt alleen gezond verstand nodig om ze te besturen. Ik parkeer meestal achteruit in een parkeervak. Kan met voorzichtigheid door de meeste drive-thru's.

Het is mijn vakantietruck, de truck voor de straat, de truck voor het uit eten gaan, de truck voor een avondje uit, de truck voor het vervoer, de truck voor slecht weer, de truck die de banden laat roken - je snapt het toch?

De enige manier waarop ik zie dat je teleurgesteld bent in een SD is, dat je ver over je budget bent gegaan of dat je er een hebt gekocht met een hex erop van een heks.

Ook wordt bij de 2015's de benzine-efficiëntie niet genoemd. Ik haal 17 mpg solide op dit beest. Dat maakt ook indruk op me met 440 pk en 860 koppel! Mijn 2000 F150 V6 5-versnellingsbak haalt 19 mpg. Ik ben geen gemakkelijke bestuurder, maar ik rijd ook niet als een gek.

#28 ·
De 15's hebben een iets zwakkere transmissie dan de 11-14's, wat geen probleem is als ze origineel blijven, en de 15's hebben een iets slechtere brandstofbesparing.
Is de versnellingsbak zwakker?? Die is me ontgaan tijdens mijn onderzoek. Heeft u een link naar deze info?

#30 ·
Ze hebben één koppelingsplaat minder, maar ze geven de specificaties niet van de nieuwe koppelingsplaten en de geïnstalleerde koppelingsdrum??? Wat misschien steviger is, vandaar de ene plaat minder. Denk ook niet dat FORD het vermogen en koppel zou verhogen en dan een zwakkere transmissie erachter zou installeren :rofl::rofl::rofl:

#35 ·
De meeste van uw performance shops zijn ervan op de hoogte en ja, ze ervaren enkele storingen bij het tunen. Ik sprak vanmorgen met Dorian van PSE hierover. Het is een feit dat ze minder koppelingsplaten hebben en dat ze dikker zijn, maar minder frictiemateriaal hebben, vertelde Dorian me.

#37 ·
Ik zou erg geĂŻnteresseerd zijn om erachter te komen waarom deze verandering is doorgevoerd. Duidt het eigenlijk op een zwakkere tranny of hebben ze het verdikt en een beter materiaal gebruikt, waardoor er minder onderdelen nodig zijn?

#38 ·
Zoals ik al zei, het is dikker maar heeft minder koppelingsmateriaal en ja, het is wat zwakker... dat hebben ze waarschijnlijk gedaan om geld te besparen. Dezelfde reden waarom ze stopten met het schilderen van ophangingsonderdelen. Alles om een dollar te besparen