Ford Powerstroke Diesel Forum banner

FICM-reparatie 230A dynamo & volledige bedradingskit layout?

7.5K views 26 replies 9 participants last post by  mhatlen  
#1 ·
Ik heb een LN230A-alternator gekocht van FICMrepair samen met de complete bedradingskit. Ik heb de instructies grondig gelezen en het enige wat ik kon denken was: "Zou het je doden om wat foto's toe te voegen voor dummies zoals ik?" Heeft iemand dit gedaan? Zou je wat foto's met me kunnen delen? Ik neem aan dat ik ook de ringklemmen moet uitboren om ze op de positieve en negatieve aansluitingen van de dynamo te laten passen? En heeft het echt zin om de oude pluskabel en -klemmen van de batterij naar de batterij te houden, behalve dan de goedkoopheid? Want de draad die in de kit zit, is al overgedimensioneerd voor de maximale theoretische stroomafname van het voertuig, met alle apparaten aan en de startmotor draaiend.
 
#2 ·
Ja, om de originele bedrading te behouden, voeg je redundantie toe. @TooManyToys heeft een paar geweldige en informatieve video's op YouTube om dit te doen :thumb: Ik heb ook geen EDS-kit gebruikt, maar ik neem aan dat deze met de juiste ringconnectoren werd geleverd. Ik heb kant-en-klare kabels van eBay gekocht en het was heel gemakkelijk. Er zijn hier ook een paar threads, geloof ik, maar ik lijk nooit veel geluk te hebben met de zoekfunctie, maar ik zal proberen het te proberen... Je zult me misschien wel voor zijn, mijn internet is legendarisch om hoe nutteloos het is, vooral in het weekend :doh:
 
#3 ·
redundantie heeft geen betrekking op de maximale capaciteit van een enkele kabel. Het gaat om het hebben van een tweede pad 'voor het geval dat'. Bovendien wordt gemeld dat de pass-bat naar de dynamo een verborgen splitsing heeft in de kabelboom die kritieke componenten voedt, dus laat die in ieder geval zitten en koppel hem met de upgrade.
 
This post has been deleted
#4 ·
Als de OEM zo'n rommel was, zou hij op ieders lijst staan om er vanaf te komen, maar in werkelijkheid is hij prima.

Het echte zwakke punt is de ALT naar Pass-batterij en alleen als je een hoge vraag hebt en een dynamo die de AMPS kan leveren.

Hoewel FICM-reparatie een eersteklas bedrijf is, ben ik het ermee eens, ik zou / deed en zo ook @mhatlen en anderen, liever mijn eigen kabelset maken en mijn eigen routing bepalen.

(Ik heb mijn redundante Alt-naar-batterijkabel toegevoegd aan de accu van de bestuurder.)
 
#5 · (Edited)
als de OEM zo'n rommel was, zou hij op ieders lijst staan om er vanaf te komen, maar in werkelijkheid is hij prima.

Het echte zwakke punt is de ALT naar Pass-batterij en alleen als je een hoge vraag hebt en een dynamo die de AMPS kan leveren.

Hoewel FICM-reparatie een eersteklas bedrijf is, ben ik het ermee eens, ik zou / deed en @mhatlen en anderen gaven er de voorkeur aan om mijn eigen kabelkit te maken en mijn eigen routing te dicteren.

(ik heb mijn redundante Alt naar batterijkabel toegevoegd aan de accu van de bestuurder)
waar...
en de zwakste plek is de verbinding tussen de massa's van de passagiers- naar de bestuurderskant.
ik ben nog niet klaar met spelen, maar zal een redundante
(>:) sorry, ik moest gewoon)
grondverbinding uitvoeren van beide batterijen naar de startmassa, niet dat het blok niet goed is voor de massa, ik hou gewoon van overkill engineering...klaar...je weet wel, in mijn vrije tijd :hehe:
want ik doe ook graag mijn eigen dingen.
Bovendien kostte het me minder dan honderd dollar om een monsterkabel van nul gauge te leggen en te loomen in plaats van iemand anders te betalen om een beetje wiskunde te doen :D
en een 250 amp dynamo te laten draaien... ik denk dat een beetje extra nul gauge voor de positieve crossover geen kwaad kan om zeker te zijn :rofl: en vandaar de één en nul gauge massa's...te veel is nooit genoeg :look:

Hé, het spijt me echt als ik ruziezoekend klink. Dat is niet mijn bedoeling.

De waarheid is dat ik gefrustreerd ben na al die tijd en werk om erachter te komen dat de accukabelkit niet is wat ik had verwacht. Ik had alles moeten openen op de dag dat ik het kreeg, bijna twee maanden geleden, en het toen moeten onderzoeken.

In ieder geval, mijn excuses.
maakt me geen zorgen, je klonk als een man wiens vrachtwagen al een paar maanden stilstaat...
duurde bij mij ook ongeveer zo lang om de mijne voor het eerst te laten starten, dus ik snap het helemaal :nod:
 
#6 ·
De waarheid is dat ik gefrustreerd ben
Maak je geen zorgen Mike, dat kon ik zien en begrijpen.

Je weet waarschijnlijk het meeste hiervan, maar

Ik heb nog niemand teleurgesteld zien zijn met de kit, jouw keuzes laten het werken, verkoop het en maak je eigen, of praat met FICM, repareer het voor een terugbetaling en maak je eigen.

Je zou een 1000 Ampere dynamo kunnen laten draaien zonder een bedradingsupgrade, tenzij je daadwerkelijk de vraag hebt, de aanbodkant zal het niet schelen of je kleine draden hebt.

Dus je hebt genoeg tijd om dit later aan te pakken.

Oh en neem een pauze ;-)
 
#12 ·
Maak je geen zorgen Mike, ik kon het vertellen en begrijpen.

Je weet waarschijnlijk het meeste hiervan, maar

ik heb nog niemand teleurgesteld zien zijn met de kit, je keuzes laten het werken, verkoop het en maak je eigen, of praat met FICM, repareer over een terugbetaling en maak je eigen.

Je zou een 1000 Ampere dynamo kunnen laten draaien zonder een bedradingsupgrade, tenzij je daadwerkelijk de vraag hebt, de aanbodkant zal het niet schelen of je kleine draden hebt.

Dus je hebt genoeg tijd om dit later aan te pakken.

Oh en neem een pauze ;-)
Ik heb een pauze genomen. Mijn vrouw kwam naar buiten en hielp... en wees erop dat er verschillende maten uiteinden op de draden zitten.

:surprise:

Nou uhm, hoe dan ook, ik snap nu hoe het werkt.

Ik ben net klaar met de definitieve routing van de BPD-slangen, en die hete CAC-kant ging als magie aan, en het raakt niets. Ik heb de BPD-koelmiddelretour in de retourleiding van de verwarming geplaatst en een vacuümverwarmingsregeling (zoals alle na de mijne, denk ik) op de aanvoerleiding geplaatst. Voor mij was dat een groot mysterie, omdat ik het odawg-inlaatspruitstuk zonder egr heb, maar ik denk dat het gelukt is. De nieuwe radiator zit erin. De stator zit erop. De afdekking zit erop... Ik heb heen en weer gedacht over het gebruik van de dummy-gasklep, omdat het slechts een afstandhouder aan de binnenkant is, de stekkers zijn dummy, en onder de afdekking... is er niets. Dus het zou het uiterlijk van de bedrading opschonen om het erop te hebben en gewoon de standaard inlaatbocht te gebruiken... maar ik heb ook een '05 inlaat. De koude kant zal een fluitje van een cent zijn om erop te zetten.

Dus het is eigenlijk alleen maar dat ik met de bedrading zit te knoeien. Het is vervelend dat er geen haakse aansluiting op die kruisverbinding zat, zodat de draad aan de passagierskant niet zo veel langer hoefde te zijn en in een rare hoek binnenkwam, en je toch de accupoolafdekking kon gebruiken...

Ik ben nu echt toe aan simpele dingen.
 
#7 ·
die kicker of vergelijkbare onderdelen werken goed als je, zoals je al zei, de draden soldeert, maar je moet ook zekeringen op die locatie hebben, IMO.

ik hou van de Blue Sea stroomonderbrekers.

IMO als dit systeem echt goed was opgezet, zouden de batterijen loskoppelen als de truck uitstaat om te voorkomen dat de zwakste batterij probeert te egaliseren.

een ACR is een geweldige toevoeging aan dit systeem IMO
 
#10 ·
IMO is de meest kritieke kabel om te upgraden degene die momenteel niet bestaat, en dat is de massakabel van de passagiersaccu naar de alternatorbout (of de motor in het algemeen). De volgende zou een "+" naar "+" upgrade zijn tussen de twee accu's. Ik heb de OEM-kabel laten zitten, want "waarom niet?". Dit is alles wat ik tot nu toe zelf heb gedaan en mijn 185 ampère doet het prima. Op een dag zal ik de verbeterde laadkabels naar de alternator wel eens aanpakken, maar ik heb geen haast, aangezien ik toch geen items met een hoog verbruik heb.
 
  • Like
Reactions: john galt
#19 · (Edited by Moderator)
IMO, de meest kritieke kabel om te updaten is degene die momenteel niet bestaat, en dat is de negatieve accukabel aan de passagierskant naar de dynamo-bout (of de motor in het algemeen). De volgende zou "+" naar "+" upgrade zijn tussen de twee accu's. Ik heb de OEM-kabel laten zitten omdat "waarom niet?". Dit is alles wat ik tot nu toe zelf heb gedaan en mijn 185 ampère doet het prima. Op een dag zal ik de verbeterde laadkabels naar de dynamo wel eens upgraden, maar ik heb geen haast omdat ik toch geen items met een hoog verbruik heb.
Log uit en sluit het ding al aan... :dunno:
>:)

Image
 
#13 ·
Wacht nog even --- Ik was verrast dat FICMrepair geen negatieve zijdelingse kruisverbinding leverde. Dat is het grootste probleem dat ik nu zie - een dubbele batterij zal stroom door het frame en de motor trekken. Dat is gewoon dom.

Idealiter zou er één (zwevend) aardpunt op het frame zijn, met één negatieve kant van de batterijen erop aangesloten, en de motor erop geaard, en de twee batterijen zouden grote kruisverbindingen hebben voor zowel positief als negatief. Elke andere aarde zou dan naar dat aardpunt moeten lopen.

Ook begrijp ik het doel van de krimpkous met de radiatorsteunen niet. Misschien is mijn performance radiator kleiner aan de bovenkant, omdat hij van aluminium is?
 
#14 ·
En dat is het probleem daar, de aarding kwestie...
zoals ik geloof dat Gator aangaf, is dat het grootste probleem dat moet worden aangepakt.
Ik was in staat om de originele hoes te knippen en opnieuw te gebruiken met een nieuwe opening, maar...
 
#20 ·
Ha, dat is al sinds gisteren gedaan. Ik heb de massakabel van de dynamo voorlopig naar de accu verplaatst. Spullen besteld om een negatieve zijverbinding te maken.

Op zoek naar een 3/8-16 fitting voor de ontgassingsdrukmeter. Ik heb geen idee waarom die aan de onderkant van de nieuwe tank is geplaatst. Dan vul ik hem met Ford Gold om af te maken.

Zou goed moeten zijn toch?!?!

[emoji108]

Grapje... Hehe.

Ik heb net een radiator en kachelradiator weggegooid om van die rotzooi af te komen. Gebruik Final Charge ELC cat ec-1 concentraat en gedestilleerd water.

Verzonden vanaf mijn SM-G935T met Tapatalk
 
#21 ·
Dus zijn de accukabels allemaal gereinigd en zo nodig geüpgraded. Ik ben het ermee eens dat de aarding in deze vrachtwagens slecht is. Ik heb de kabelupgrade gekocht van Ed @ ficm Repair.com voor mijn eerste F250. Maar ik heb mijn eigen kabels gemaakt voor de vrachtwagen die ik vandaag heb en voor een paar centen.

Zoals anderen al zeiden, hoef je geen grote kabels te nemen, tenzij je componenten hebt die een hoge stroomsterkte nodig hebben. Ik denk dat sommige aarding van motor naar frame, carrosserie naar frame en aardingsklemmen.

Foto's zouden leuk zijn om te zien. Lol, ik zou er ook een paar plaatsen, maar ik kan mijn Apple-spullen niet zover krijgen.

Heb je je spanning bij het opstarten etc. gecontroleerd?
 
#22 ·
Dus zijn de accukabels allemaal schoongemaakt en zo nodig opgewaardeerd. Ik ben het ermee eens dat de aarde in deze vrachtwagens ernstig ontbreekt. Ik heb de kabelupgrade gekocht van Ed @ ficm Repair.com voor mijn eerste F250. Maar ik heb mijn eigen kabels gemaakt voor de vrachtwagen die ik vandaag heb en voor een paar cent.

Zoals anderen al zeiden, hoef je geen grote kabels te nemen, tenzij je componenten hebt die de hoge ampèrestroom nodig hebben. Ik denk dat sommige aarde van motor naar frame, carrosserie naar frame en aardeklemmen.

Foto's zouden leuk zijn om te zien. Lol, ik zou er ook een paar plaatsen, maar ik kan mijn Apple-spullen niet zover krijgen.

Heb je je spanning bij het opstarten etc. bewaakt??
Ik heb eerder wel gemonitord, maar niet nadat ik alles had gerepareerd. Mijn dynamo was kapot. Ik heb de oude bedrading nog niet verwijderd. Ik zou nu waarschijnlijk mijn spanningen moeten controleren, alleen voor een voortgangstestpunt.

Ik blijf bij de 1/0 voor de twee batterij-cross-connectors en de chassisverbinding aan de bestuurderszijde, omdat ik de fabrieksmatige positieve cross-connector en de fabrieksmatige negatieve chassisverbinding aan de passagierszijde verwijder - maar ik zal de 1/0 voor niets anders gebruiken. Door die als de twee grootste verbindingen te houden, zou het systeem ze moeten behandelen als één batterij met een zeer hoog amperage. Ik ben van plan een flinke lier toe te voegen en ik wil dat de batterijen goed gekoppeld zijn als ik dat doe.

De volgende op één na grootste set kabels is voor de dynamo, de startmotor en mijn aansluitklemmen voor de lier.

Ik heb een andere thread over hoe ik dit allemaal van plan ben - ik was op zoek naar ideeën om het te verbeteren, maar tot nu toe ging het meer over het in twijfel trekken van mijn verstand.

;)
 
#25 ·
Ja, het is een 4/0 tussen positief van ficmrepair.com. Dan wordt het gekrompen, wat ik een grap vind. Ik heb overal op mijn truck 2/0 gebruikt en het is ALLEMAAL gesoldeerd op elke verbinding. Ik heb dubbelzijdige accupolen op mijn truck gebruikt voor de stroomkabels van mijn stereosystemen. https://imgur.com/a/tkhR1 https://imgur.com/a/C4pS2 https://imgur.com/a/zuNjV Alleen links omdat ik Apple niet snap, lol.
 
#26 ·
Ja, het is een 4/0 tussen positief van ficmrepair.com. Dan wordt het gekrompen, wat ik een grap vind. Ik heb overal op mijn vrachtwagen 2/0 gebruikt en het is ALLEMAAL gesoldeerd op elke verbinding. Ik heb dubbelzijdige accuklemmen op mijn vrachtwagen gebruikt voor de stroomkabels van mijn stereosystemen.
Alleen links omdat ik Apple niet begrijp lol.
WHOA... wacht even. Zijn kabels zijn GEKRIMPT? Wat is er aan de hand, ze waren een paar honderd dollar aan kabel waard! Geen wonder dat hij aanbeveelt om je fabriekskabel "voor redundantie" te bewaren, die mooie kabels zullen uiteindelijk falen. Ik kan ze niet retourneren, dus ik moet de uiteinden afknippen en adereindhulzen op ze allemaal solderen.

MOOIE TRUCK! Ik vind hem erg leuk.

Ik hou wel van de dubbele paalklemmen en heb er goed naar gekeken, maar ik hou van de mogelijkheid om gemakkelijk verbinding te maken met de ogen op de militaire stijl als ik dingen toevoeg.

Geweldig werk en geweldige foto's!