Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Video over het testen van de druk van de Degas-tank

8.4K views 51 replies 8 participants last post by  El Gallo  
#1 ·
Hé jongens. Ik krijg wat koelvloeistof uit mijn ontluchtingstank. Het is niet zoals voordat ik de truck kogelvrij maakte, maar het komt er nog steeds uit. Ik heb er een druktest op gedaan en de psi loopt langzaam op van 0-15 voordat ik hem laat leeglopen. De stijging lijkt te vertragen als ik op bedrijfstemperatuur ben. Dan, als ik gas geef tot ongeveer 2500-3000 tpm, daalt hij eigenlijk iets, en komt dan ongeveer 2 psi omhoog als ik mijn voet van het gas haal. Waarom bouw ik zoveel druk op bij stationair draaien? Ik heb een video gemaakt, maar mag hem niet plaatsen. Bedankt op voorhand.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#4 · (Edited)
Thermische uitzetting en misschien te veel koelvloeistof
De dop ontlast bij 16 psi
Als hij eenmaal warm is (niet heet) en je de druk verlaagt, bouwt hij dan binnen een paar minuten weer op tot 16?

Normaal dat de druk daalt als je het toerental van de motor verhoogt, ... de ontgassingsfles zit op de retour van de verwarming, die naar de aanzuigzijde van de waterpomp gaat

owns 2006 Ford F250 Lariat FX4
#6 ·
Klinkt alsof het tijd is voor koppakkingen...

• Like
Reactions: john galt and Hydro
#7 ·
Jokester Ik weet dat dat zeker een sterke mogelijkheid is, maar ik lees overal dat bij een koppakking defect de druk in de ontgassing toeneemt onder belasting. De mijne behoudt de huidige druk en daalt zelfs iets onder belasting en neemt toe als ik mijn voet van het gas haal. Zal een kapotte koppakking dat ook doen?

#8 ·
Ga een helling op en geef vol gas. Ik wed dat de druk dan omhoog gaat.

Verder kan ik geen manier bedenken waarop de druk in het koelsysteem kan stijgen zodra de koelvloeistof op temperatuur is (tenzij het kookt).

Ik houd al een tijdje de druk en een slechte koppakking in de gaten. Ik kan ook een daling van de druk zien bij het loslaten van het gaspedaal, maar dat schrijf ik toe aan de pakking die druk in de cilinder laat ontsnappen.

De aanzuigzijde van de waterpomp zou in een gesloten systeem volgens mijn niet-vloeistofdynamische professionele mening geen druk "kunnen aanzuigen".

#10 ·
... de aanzuigzijde van de waterpomp zou in een gesloten systeem geen PSI moeten kunnen "opzuigen", naar mijn niet-vloeistofdynamische professionele mening.
Hier is het

• Like
Reactions: mudpuppi
#9 ·
Heel erg bedankt voor je hulp. Ik zal er de winter mee doorbrengen en hem parkeren als het warm wordt en mijn garage/oprit weer in een puinhoop veranderen. Tenminste, nu weet ik het vanaf de eerste keer. Ik zie dat garages de cabine eraf halen. Ik kan waarschijnlijk een I-balk over mijn garage spannen om het te doen. Ik heb mezelf gezworen dat als dit gebeurde, ik nooit meer met de motor in de truck zou werken. Is er een andere manier om de motor eruit te halen of in ieder geval meer toegang te krijgen tot de achterkant zonder de cabine eraf te halen? Bedankt voor alle antwoorden. Jullie hebben me echt geholpen met mijn "alsjeblieft geen koppakking alsjeblieft geen koppakking, waarom heb ik die shortcut genomen" denkproces.

#20 ·
Heel erg bedankt voor je hulp. Ik zal er de winter mee doorbrengen en hem parkeren als het wArm wordt en mijn garage/oprit weer in een ramp veranderen. Tenminste, nu weet ik het vanaf het begin.

Ik zie dat garages de cabine eraf halen. Ik kan waarschijnlijk een I-balk over mijn garage spannen om het te doen. Ik heb mezelf gezworen dat als dit zou gebeuren, ik nooit meer met de motor in de truck zou werken. Is er een andere manier om de motor eruit te halen of in ieder geval meer toegang te krijgen tot de achterkant zonder de cabine eraf te halen? Bedankt voor alle antwoorden. Jullie hebben me echt geholpen met mijn "alsjeblieft geen koppakking alsjeblieft geen koppakking, waarom heb ik die snelkoppeling genomen" denkproces.
Ik trek de spatborden eruit, zet het frame op 12 ton krikken achter de deuren en trek de voorwielen eraf. Ik heb een extra lange kraanarm (ik heb de mijne aangepast door de arm zo ver mogelijk uit te schuiven en extra gaten voor de pen te boren) en een lastvereffenaar. Ik trek de motorsteun aan de linkerkant eruit en laat die kant van de motor zakken om meer ruimte te krijgen voor de rechter cilinderkop. Trek de CAC-buizen en het luchtfilter eruit voordat je dit doet en vervang ze nadat de motorsteun weer is geïnstalleerd.

#11 · (Edited)
Bedankt voor het plaatsen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het multi-tank- en pijpsysteem correleert met het autosysteem dat we hier hebben, en het zou suggereren dat het verschillende PSI zou lezen, afhankelijk van waar de zender zich bevond, terwijl de pomp draait (de hele tijd in ons geval), maar dat is niet het geval bij een typisch motorkoelsysteem, en normaal gesproken zul je geen PSI-daling zien op een gezond auto-koelsysteem bij het loslaten van het gaspedaal, in mijn ervaring.

Let op:

Automotive waterpompen zijn geen verdringerpompen. De waterpomp is een centrifugaalpomp die een groot volume koelvloeistof kan verplaatsen zonder de druk van de koelvloeistof te verhogen. De pomp zuigt koelvloeistof aan in het midden van de waaier. Centrifugale kracht werpt de koelvloeistof naar buiten, zodat deze aan de waaieruiteinden wordt afgevoerd.

#12 ·
De video van de OP laat een drukval zien bij hogere pompsnelheden, wat normaal en verwacht is. Zelfs in een 'hard' pijpsysteem zal dit gebeuren. Er hoeft slechts een kleine hoeveelheid vloeistof te worden verplaatst om dit op de meter te laten zien.

De video die ik deelde illustreert waarom de ontgassingsfles aan de zuigzijde van het autosysteem wordt geplaatst. De pomp in de video is overgedimensioneerd voor de leidingen om het effect te overdrijven.

De druk daalt in het autosysteem door uitzetting van de slangen en kunststof onderdelen, de ontgassingsfles bevindt zich aan de zuigzijde van het systeem en dient als een onder druk staand reservoir.

Cavitation van de waterpomp kan worden veroorzaakt door onvoldoende druk in de ontgassingsfles (zoals te zien is op de 6.4) of te zachte slangen (waardoor de druk daalt).

• Like
Reactions: Patriot
#14 ·
0 psi is wat ik zie. Ik heb een aluminium ontgasser die een traditionele flip-style dop en een overloopfles gebruikt. Ik gebruik een 0 psi dop. Toen ik psi controleerde, zouden de metingen pieken bij beklimmingen en bij gemakkelijke maar lange hoogteverschillen bergop. Als ik een vinkje zette of niet vond, ging de psi meteen naar 16. Ik ben nog steeds onderdelen aan het verzamelen voor mijn koppakkingen.

#15 ·
Is er een reden waarom mijn ect- en eot-delta's niet gek worden? Ect is 190/192, eot bereikt maximaal 198 op een heuvelachtige dagelijkse rit van 75 mijl. Ik dacht dat overtollige druk deze getallen wat meer zou laten fluctueren als gevolg van constante drukopbouw en -afgifte.

#23 ·
Ter discussie,

ik denk niet dat een compressietest de informatie over de betreffende cilinder zal onthullen.

De normale compressie van de cilinder tijdens het starten brengt de koppakking niet tot het punt van lekken bij een typisch (koelvloeistofdrukprobleem onder belasting).

En de lekkage is meestal zo klein dat deze de compressie van de cilinder niet genoeg zou verlagen om meer dan een normale variatie te laten zien.

En als het erg genoeg was, zou het het koelsysteem opblazen, omdat de dop niet genoeg zou kunnen ontluchten.

dat is in ieder geval mijn vrije mening ;_)

#24 ·
ter discussie,

ik denk niet dat een compressietest de informatie over de betreffende cilinder zal onthullen

normale compressie cilinder psi krijgt de koppakking niet tot het punt van lekkage op een typisch (onder belasting koelvloeistofdruk probleem)

en de lekkage is typisch zo klein dat het de cilinder psi niet genoeg zou laten dalen om meer dan een normale variatie te laten zien

en als het erg genoeg was, zou het het koelsysteem uit elkaar blazen omdat de dop niet genoeg zou kunnen ontluchten

dat is mijn vrije mening trouwens ;_)
Ik heb eigenlijk een compressietest gedaan toen ik de tapeinden voor de eerste keer deed om te zien of ik de koppakkingen moest vervangen. Mijn druk steeg snel en steeg tot 390 op alle cilinders. Ik deed het voor en nadat ik de tapeinden op de truck had gezet. Dezelfde resultaten. Dat liet me geloven dat mijn koppakkingen in orde waren, dus besloot ik ze niet te vervangen. Slecht idee.

Zou een cilinderlektest geholpen hebben?

Ik heb al de fittingen gekocht die ik nodig heb om van de ontluchtingsleiding naar de cabine te gaan. Ik zal jullie laten weten hoe het gaat.

Kan ik een van de open plekken op de obd2 gebruiken om een elektronische druksensor op mijn setup aan te sluiten? Ik heb eerlijk gezegd niet onderzocht of iemand dit heeft gedaan, maar ik neem aan dat mensen het voor brandstofdruk hebben gedaan. Op die manier zou ik altijd de druk in de ontgassingstank in de gaten kunnen houden.

#28 ·
Ik heb er nu ongeveer een jaar een in de cabine geïnstalleerd. Hij begint 's ochtends altijd bij 0 en stijgt dan volgens de motortemperatuur. Het afgelopen jaar was de hoogste waarde die ik heb gezien 13, tot voor kort, nu lijkt hij op de snelweg 14 te draaien en komt hij in de bergen van New Hampshire in de buurt van 16 als ik hem op een grote heuvel opjaag.

#31 ·
Jullie lijken de theorie achter de uitzetting van koelvloeistof echt te kennen. Waarom zou mijn koelvloeistofdruk eigenlijk beginnen te dalen wanneer mijn thermostaat opengaat? Het lijkt altijd rond die tijd te gebeuren.

#35 ·
Ze zit erin!! Heb de koelvloeistof gespoeld en gelukkig daalden mijn delta's tot 10 graden (10 graden vastgesteld door 40 balen hooi ongeveer anderhalf uur lang met 90 km/u een paar heuvels op te trekken. Ze voelde het niet, maar het IS een lading) nu staat ze een tijdje in de garage. Tijd voor de koppakking. Ik moest een muur neerhalen om haar erin te krijgen, maar ze staat erin. Wens me succes.

Attachments

#36 ·
:crazy::thumb::eek:
Bestuurderskant verwijderd.

Attachments

#37 ·
Dat is wel wat hard werken. Ben je van plan iets in de motor zelf te doen?

#38 ·
Dat is wel wat hard werken. Ben je van plan om iets in de motor zelf te doen?
Het is zeker een uitdaging. Ik weet nog niet zeker wat ik met de motor ga doen. Ik ben enorm veel aan het onderzoeken om te kijken wat ik er eventueel mee zou willen doen. Dingen die voor mij logisch zouden zijn.

#39 ·
Wanneer u de koelvloeistofstandpijp van de voorkant van de motor naar de kachelkern trekt, zorg er dan voor dat de o-ringafdichting (3C3Z 9J469 AA) mooi en strak om de pijp past. Zo niet, dan is het erg moeilijk om hem er weer in te krijgen zonder de afdichting te beschadigen. Als ik hem niet kan smeren en er binnen een minuut met de hand weer in kan duwen, vervang ik de afdichting. Ik heb het een paar keer met de schroef geprobeerd, alleen om de o-ring te breken. Een onderdeel van $5 is de moeite niet waard. Het is de pijp die aan de alternatorbeugel is geschroefd.