Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Katalysator, behouden of verwijderen?

55K views 12 replies 11 participants last post by  Dub976  
#1 ·
Ik vraag me gewoon af wat ik met mijn kat wil doen. Ik wil niet helemaal rechtstreeks pijpen, want ik ben in Florida en veel agenten hier beneden houden daar niet van, dus ik wil die kans liever niet wagen. Ik heb onlangs de EGR verwijderd en me werd door iemand verteld dat ik, aangezien ik dat heb gedaan, mijn katalysator zou moeten verwijderen. Is dat een correcte bewering? Ik weet dat Florida/Kentucky geen emissietests uitvoeren, maar het enige probleem was dat toen ik mijn EGR verwijderde, mijn vader erachter kwam dat het illegaal was en hij flipte helemaal. Dus terug naar het onderwerp, richt ik schade aan door de kat daar te houden zoals die ene man me vertelde? En als ik hem zou verwijderen, is er dan een manier waarop ze de honingraat eruit kunnen halen en de behuizing terug kunnen plaatsen, zodat mijn vader er niet achter komt? Ik heb de extra lip niet nodig, lol.

#2 ·
Het doet niets kwaad om het erop te laten zitten, het is alleen aan de uitlaat bevestigd en heeft niets met het EGR-systeem te maken. Wie je dat heeft verteld, dacht waarschijnlijk aan een DPF.

Wat betreft het eruit kunnen kloppen van het spul, zeker, dat hebben veel mensen gedaan.

#5 ·
Ik woon in Californië en we hoefden ook niet te testen toen ik mijn vrachtwagen voor het eerst kocht. Maar de wetten veranderen! Even ter info: het is in geen enkele staat illegaal om emissies te verwijderen of te wijzigen.
Dit! Het maakt niet uit waar je woont, het is illegaal om het te verwijderen. Mijn vrachtwagen heeft er geen, maar er zijn geen nadelige gevolgen om het te behouden. Als je agenten hebt die streng zijn op de uitlaatwetten, zou ik het houden. Als je het wilt verwijderen, schroot het dan. Ze brengen goed geld lol

#6 ·
Je kunt het daar laten of verwijderen. Jouw keuze. Je veroorzaakt geen problemen met de vrachtwagen. Wat betreft de EGR, hoogstwaarschijnlijk zou hij, als je hem erin zou zetten, nog steeds door de emissietest komen zonder de EGR. Dus ik zou me er geen zorgen over maken. Grappig dat je vader "flippte", ik denk dat hij een paar video's van Bill moet bekijken. Kijk op YouTube onder Power Stroke help. Zoek die over de 6.0 en EGR. Dat zou dat probleem moeten oplossen. Ik zou me geen zorgen maken over de straight pipe. Het wordt niet zo luid. Mijn 6.4 heeft een straight pipe en tenzij je je voet er hard op hebt, zou je het niet weten. De "test" pipe voor de 6.0 is erg duur, dus ik heb de mijne gewoon laten zitten. Niet het geld waard om hem te verwijderen.

#8 ·
De "test" pijp voor de 6.0 is erg duur, dus ik heb de mijne gewoon laten zitten. Het geld niet waard om het te verwijderen.
^Ik denk dat hij het voor de 6.4 bedoelde

Cat delete pijp voor een 6.0 is overal van $50-$75. En ja, het is behoorlijk luid zonder. Eén rit met je vader en hij zal het weten. Het startgeluid is een paar seconden veel luider, er is drone bij toerentallen waar het er voorheen niet was, een mooi stil gerommel bij het cruisen, stationair kun je het niet horen, tenzij hij het gefluit uit de uitlaat opvangt.

In welk deel van FL zit je? Ik zou me geen zorgen maken over de politie, twijfelachtig of ze zich er ooit mee zouden bemoeien.

#7 ·
Alles eruit. Ik heb al mijn spullen eruit gehaald en heb alleen nog een pijp van 4 inch helemaal naar buiten. Het is niet echt luid als je er niet hard op hamert, maar ik heb ook een grote turbo geĂŻnstalleerd en die fluit super luid, maar ik vind het geweldig.

#9 ·
Als je het wilt uitbenen, zoek dan gewoon een T-paal en gebruik de kat als paaldrijver, dan zijn ze vrij gemakkelijk schoon te maken. Niet dat ik het zou weten, lijkt er ook voor te zorgen dat de turbo iets meer opvalt. Geen echte vermogens- of motorgeluidsverbeteringen met verder standaard uitlaat.

#10 ·
Verlaagt het verwijderen van de kat de EGT's?

#13 ·
De kat-verwijderingspijp was vrij goedkoop. Het was nog steeds vrij stil voor een Magnaflow-systeem. Ik heb 1 mpg gewonnen door het te verwijderen. Ik had al een cat-back en wilde de originele kat kunnen behouden voor het geval ze hier in IL emissietests willen gaan uitvoeren. Ik kreeg deze binnen 2 dagen bij mij thuis bezorgd. $50 en een beetje