Ford Powerstroke Diesel Forum banner

BPD externe koeler olieverversing

6.5K views 29 replies 16 participants last post by  Canadian Mind  
#1 ·
Hé jongens, een snelle vraag voor de jongens die al met de BPD externe oliekoeler rijden en de olie verversen..

Moet ik iets anders doen om de olie te verversen met de BPD-kit versus standaard?

1. Aftappen
2. oliefilter achter de bumper verwijderen
3. nieuwe filter inschroeven
4. vullen met nieuwe olie
5. sleutel in de aan-stand zetten en een paar keer uit?
6. Klaar?

#2 ·
Het omdraaien van de sleutel is om het BRANDSTOFFilter te vullen.
Ik heb de externe filterkit niet, dus ik kan je daar geen details over geven, maar al het andere is als een normale olieverversing.

#3 ·
Ja, net als gezegd; je hoeft de sleutel niet te draaien. Je hebt een opvangbak in de buurt nodig als je je oliefilter met volledige doorstroming verwijdert, want het wordt een beetje rommelig. Naarmate je beter wordt, wordt het minder rommelig, maar je zult de filter waarschijnlijk een of twee keer laten vallen en overal olie hebben! :D We zijn er allemaal al eens geweest. :thumb: Oh en nog een tip: de mijne heeft 4 volle gallons nodig om hem bij te vullen en ik gebruik ook een bypass-filter. De jouwe kan iets variëren; iets meer of iets minder. Houd ons op de hoogte van hoe het gaat! :D

#4 ·
Oh oké bedankt voor de info jongens!

#5 ·
Het belangrijkste dat ik heb geleerd, was om ervoor te zorgen dat je al het (ALLE 100%) oude, opgedroogde modder uit het spatbordgebied hebt gewassen voordat je probeert die nieuwe filter te installeren. Die dingen zijn niet goedkoop en ik moest bijna huilen de eerste keer dat er een grote klomp vuil afviel en op de bovenkant terechtkwam... stom? ja. Zal het weer gebeuren? Nee...

#6 ·
Het belangrijkste dat ik heb geleerd, was om ervoor te zorgen dat je alle (ALLE 100%) oude, opgedroogde modder uit het spatbordgebied hebt gewassen voordat je die nieuwe filter probeert te installeren. Die dingen zijn niet goedkoop en ik moest bijna huilen de eerste keer dat er een groot stuk vuil afviel en op de bovenkant terechtkwam... dom? Ja. Zal het weer gebeuren? Nee...
Dat was een "MAN UP" antwoord :thumb:

#8 ·
Ik pons een gat in de bodem van het oude filter met een pons of schroevendraaier. Laat het in een emmer weglopen, verwijder het oude filter en vul dan het nieuwe filter voordat ik het erop schroef. Verplaats dan een emmer van 5 gallon onder mijn aftapkraan om de motorolie af te tappen. Beste $30 die ik heb uitgegeven! Ik kan de olie verversen zonder een druppel op de vloer te laten vallen! Vul het bij en ik ben klaar om nog eens 5.000 km te rijden. Ik gebruik ook bijna 4 gallon olie om de klus te klaren.

• Like
Reactions: skanj0
#9 ·
Ik pons een gat in de bodem van het oude filter met een pons of schroevendraaier. Laat het in een emmer weglopen, verwijder het oude filter en vul dan het nieuwe filter voordat ik het erop schroef. Verplaats dan de emmer van 5 gallon onder mijn aftapkraan om de motorolie af te tappen. Beste $30 die ik heb uitgegeven! Ik kan de olie verversen zonder een druppel op de vloer te laten vallen! Vullen en ik ben klaar voor nog eens 5.000 km. Ik gebruik ook bijna 4 gallon olie om de klus te klaren.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Geniaal.

Ik weet niet hoe mijn sig-pic eruitziet, maar het zou een foto van mijn truck van de zijkant moeten zijn. Ik heb mijn olie ververst toen. Het was daar en het leek heel gemakkelijk te gaan. Ik weet niet hoe ik de olie niet op die balk direct eronder krijg.

#10 ·
Heb een Fumoto-klep gekocht voor de komende olieverversing. Ik gebruikte ook een emmer van 5 gallon, maar als ik aan het einde van de afvoer ben en de wind waait, blaast deze druppels overal. Met de Fumoto-klep ga ik gewoon een slang aansluiten en rechtstreeks in de emmer laten lopen.

#11 ·
Ik heb net mijn BPD-systeem geïnstalleerd, geweldige input, ik ga een fumoto-klep bestellen en mijn filter labelen om erin te slaan voordat ik hem verwijder. Verwijder je de steenslagbescherming om bij het filter te komen?

#12 ·
Ik heb mijn steenslagbescherming nog nooit verwijderd. Het is een beetje onhandig om erin te komen, maar niet slecht.
Het ponsen van een gat in het filter is zeker een geweldig idee. Het andere dat ik doe, is dat ik 3 of 4 zeer sterke magneten heb die ik aan de zijkanten van mijn filters plak. Ik hoop dat het misschien zal helpen om uit te reiken en het te pakken als er metaal rondzweeft.
Ik herinner me dat mijn vader, toen ik jonger was, een soort oliekoeler had. Het was een metalen buis met dat scharnier en het had warmteverspreidende vinnen van boven naar beneden en het geheel werd vastgehouden met een slangklem. Ik weet dat je zoiets in de winter niet zou willen gebruiken, maar ik heb me afgevraagd hoeveel het in de zomer zou helpen, zo ja.

#15 ·
Ik herinner me dat mijn vader, toen ik jonger was, zo'n oliekoeler had. Het was een metalen buis met een scharnier en het had warmteafvoerende vinnen van boven naar beneden en het geheel werd vastgehouden met een slangklem. Ik weet dat je zoiets in de winter niet zou willen gebruiken, maar ik heb me afgevraagd hoeveel het in de zomer zou helpen, zo ja.
Ik herinner me die dingen, had er een op mijn '69 Beetle zandbuggy. Maakte GEEN verschil in de olietemperatuur, maar zag er zeker cool uit. Ik heb er twee plekken in bewerkt voor die sterke magneten.

Verzonden vanaf AutoGuide.com App

#13 ·
Het is niet nodig om de steenslagbescherming te verwijderen. Reik er gewoon in en pak het aan!:look:

#14 ·
Ik heb een elektrische olie-voorloopsmerpomp, dus ik hoef me niet eens voorover te buigen om mijn olie te verversen. Dit voorjaar installeer ik eindelijk een BPD-oliekoeler, aangezien mijn oliekoeler kuren begint te vertonen.

#16 ·
Heeft iemand van jullie die beugel links? Gaat dat problemen geven met de ruimte?

#17 ·
any of you guys keep that brace to the left? gonna have clearance issues?

Image
Nee. Gooi dat ding weg. De steenslagbescherming biedt de nodige ondersteuning voor het buitenste uiteinde van de bumper.

#18 ·
^^^Eens. De mijne is ook weg. Ik vergat te vermelden dat ik mijn oliefilter met volledige doorstroming ook vul voordat ik hem bevestig. En het ponsen van een gat in de bodem van het oude filter is een GENIAAL idee. Dat moet ik zeker proberen bij de volgende olieverversing. :nod:

#19 ·
^^^Eens. De mijne is ook weg. Ik vergat te vermelden dat ik mijn full flow oliefilter ook vooraf vul voordat ik hem bevestig. En het ponsen van een gat in de bodem van het oude filter is een GENIAAL idee. Dat moet ik zeker proberen bij de volgende olieverversing. :nod:
Shawn - goed punt over het vooraf vullen van de nieuwe filters. Ik vul de full flow en bypass filters vooraf bij het vervangen.

Het gebruik van een priem om een gat in de bodem van het oude filter te ponsen werkt prima. Maakt minder rommel en maakt het lichter.

#20 ·
Jullie hebben vast nog nooit zo'n vastzittend filter gehad dat je er een schroevendraaier doorheen moest steken om hem eraf te draaien, anders hadden jullie al bedacht om een gat in het filter te maken, lol

#21 ·
Jullie moeten nog nooit een filter zo strak hebben gehad dat je er een schroevendraaier doorheen moest steken om hem eraf te draaien, anders hadden jullie er al aan gedacht om een gat in het filter te maken lol
Ik heb wel eens GROTE Channel Lock-tangen gebruikt... :D

#23 ·
Altijd een filtersleutel gebruikt. Ook als ik me goed herinner, zegt BPD dat je de filter moet vullen voor de installatie.

#25 ·
thread bump van 2 jaar geleden... ik was zo'n sukkel bij mijn tweede olieverversing, denkend dat ik slim zou zijn en een gat zou boren aan de "zijkant" van het filter om het in mijn emmer te laten leeglopen... ik wist niet dat het, zodra ik het gat had gemaakt en de boor eruit had getrokken, ongeveer 3 meter op me af zou schieten en dat ongeveer een volle minuut lang, terwijl ik als een matroos vloekte en keek hoe mijn oprit volledig met olie bedekt raakte... LOL

• Like
Reactions: Evil Eye
#26 ·
Oh man, dat klinkt als een puinhoop! Ik heb wel eens de verkeerde emmer gepakt en ben toen over de oprit gelopen, dus ik weet wat een gedoe het is om zoveel olie op te ruimen. Ik gebruik nu een enorme metalen lekbak om die situatie TE VOORKOMEN voordat het me een dag schoonmaken/schrobben van mijn oprit oplevert.

#29 ·
kun je toegang krijgen tot de onderkant van het filter op de BPD-afstandsbediening? Zo ja, dan werken deze geweldig
Image
Image
je kunt met een verlenging.. ik gebruik gewoon de normale ringsleutel zonder problemen
Image

#30 ·
Heeft niemand anders een grindoprit? Gebruikte oliën (frituur of motor) doen geweldig werk om het onkruid te bestrijden.