Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Beste mods voor 7.3 levensduur. *zeer lage kilometerstand*

37K views 34 replies 9 participants last post by  Heavy_GD  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal, ik ben nog nieuw op het forum. Op zoek naar advies.
Ik heb een 2001 f350 dually 2wd met de 4r100 **89.000 mijl**
Alles is origineel. Trans, motor, turbo, uitlaat etc.
Ik heb een TS 6pos chip, out of the box tunes. Rijd er voornamelijk op 75-100

Mijn doel met deze rig is om er een betrouwbare dagelijkse bestuurder van te maken, een adequate brandstof kilometerstand, ik wil dat hij ballen heeft wanneer dat nodig is, maar ik wil deze truck graag mijn leven lang zien. (Ik ben 19) Papa verloor zijn baan in '07 toen de familie de rotsmijnbouw- en transportonderneming verkocht. De truck stond 7 jaar stil en ik heb genoeg gespaard om hem weer op de weg te krijgen. Banden, startmotor, accu's, compleet nieuwe remmen, schokdempers en wat andere dingen. Ik heb hem nu iets meer dan een jaar. Ik zou hem graag willen houden, maar ik zou hem ook graag aan mijn vader willen teruggeven nadat ik hem heb gebouwd. Maar jullie hoeven mijn levensverhaal niet te horen!:laugh2:

*****Wat zijn enkele van de beste mods voor 7.3 levensduur?
Inlaat? S&B? DIY?
uitlaat.. 4"/5" Moet ik me zorgen maken over tegendruk? geen poesje geen demper
Turbo-upgrades? Niets te extreem. Wil gewoon een solide turbo-opstelling die ik niet gemakkelijk opblaas
Transmissie revisie of accumulator kit?
Intercooler? 6.0? Aftermarket?
HPOP? Zou het nodig zijn?
Brandstofpomp? Zou het nodig zijn?

Ik weet niet zeker waar ik sta met het plaatsen van injectoren erin.

***Niets hiervan is mama's of papa's geld. Ik werk in de aannemerij voor de medische bouwsector, dus geef me niet dat papa's geld *******

#2 ·
Bekijk mijn antwoorden HIERONDER

*****Wat zijn enkele van de beste mods voor 7.3 levensduur?
Inlaat? S&B? DIY? S&B heeft een goede reputatie. DIY: Je kunt gaan met een 6637
uitlaat.. 4"/5" Moet ik me zorgen maken over tegendruk? geen poesje geen demper Ik ging met MBRP 4" Turbo terug met hun flow-through demper. Ik vind het leuk.
Turbo-upgrades? Niets te extreem. Wil gewoon een solide turbo-opstelling die ik niet gemakkelijk opblaas Er zijn compressorwiel-upgrades die je kunt doen voor meer boost/minder surge (zie @Corey@CNCFAB)
Tranny revisie of accumulator kit? Als de tranny problemen heeft, dan zou ik een revisie overwegen. Als je gaat slepen, overweeg dan om de tranny-koeler te upgraden naar een 6.0L-koeler (ze zijn er in 26- of 31-rijen configuraties). Ik heb de 31-rijen gedaan. Houdt de tranny veel koeler
Intercooler? 6.0? Aftermarket? Hier ben ik niet zeker van. Ik heb geen problemen gehad om de EGT's binnen het bereik te houden met mijn standaard IC.
HPOP? Zou het nodig zijn? Voor mij geldt: "Als het niet kapot is, repareer het dan niet."
Brandstofpomp? Zou het nodig zijn? Hetzelfde als HPOP.

Ik weet niet zeker hoe ik sta tegenover het plaatsen van injectoren erin. Nieuwere injectoren doen niets kwaad, maar als het goed loopt, laat ze dan draaien totdat je ze nodig hebt.

***Dit is geen geld van mama of papa. Ik werk in de aannemerij voor de medische bouw, dus zeg me niet dat het papa's geld is ******* Goed voor je!! Dit is zeer bewonderenswaardig voor een jonger persoon! Ga ervoor!!

#4 ·
Als je het over Levensduur hebt, is de motor echt een van de meest duurzame diesels die er zijn! Kortom, Ford heeft een 500K-motor in een 200K-carrosserie gestopt met een 100K-transmissie :wink[3]: (Niet echt,,, maar het is de roest die de meeste van hen uitschakelt en je moet alles doen om de transmissie te helpen ~ dwz. Koeler, VB, TC) Hier zijn een paar veelvoorkomende, kleine dingen waar je op moet letten; Failure Prevention Thread - Ford Truck Enthusiasts Forums

#12 ·
Als je het over Levensduur hebt, is de motor echt een van de meest duurzame diesels die er zijn!

Kortom, Ford heeft een 500K-motor in een 200K-carrosserie gestopt met een 100K-transmissie :wink[3]: (Niet echt,,, maar het is de roest die de meeste van hen uitschakelt en je moet alles doen om de transmissie te helpen ~ dwz. Koeler, VB, TC)

Hier zijn een paar veelvoorkomende, kleine dingen die je in de gaten moet houden;

Failure Prevention Thread - Ford Truck Enthusiasts Forums
Die thread is geweldig, ik had dat nodig, bedankt!

#6 ·
Ik ben een ervaren 6.0-eigenaar, maar nieuw in de 7.3L. Ik denk dat ik de 6.0-transmissiekoeler met een hoger aantal rijen zou gebruiken en voor de inlaat maakt Ford de zogenaamde AIS-zware inlaat (u noemde rotsmijnbouw). Deze inlaten zijn ontworpen om te worden gebruikt op zeer vuile locaties.

Nogmaals, ik ben oorspronkelijk een 6.0-eigenaar, maar ik heb geleerd dat MOTORCRAFT brandstof-, lucht- en oliefilters technisch gezien de beste zijn voor hun diesels... Ik weet niet of de AIS-inlaat super restrictief zou zijn of niet, maar door de afgelopen dagen te lezen, lijkt het een goede investering.

Klinkt alsof je een geweldige start hebt... zoals met alle diesels...

1. laat ze opwarmen
2. rijd ermee alsof je ze gestolen hebt
3. laat ze afkoelen

#7 ·
De AIS is niet alleen superieur aan het standaardfilter omdat het niet-restrictief is, maar ook zo goed of beter dan de meeste aftermarket-filters. Ik vind het ook erg mooi qua uiterlijk! (Je ziet er niet uit alsof je een of andere Mickey Mouse-filter onder de motorkap hebt "geknutseld" ;)

#13 ·
De AIS is niet alleen superieur aan het standaardfilter omdat het niet-restrictief is, maar ook zo goed als of beter dan de meeste aftermarket filters. Ik vind het ook erg mooi vanwege het uiterlijk! (je ziet er niet uit alsof je een Mickey Mouse-filter onder de motorkap hebt "geknutseld" ;)
Dus je zou de AIS aanbevelen boven de S&B of de DIY-inlaat? Ik heb eerlijk gezegd nog niet naar de AIS gekeken, ik ben er nu naar aan het kijken. Ik vind het mooi dat het nog steeds de standaard look voor de behuizing heeft, en ik vind het ook fijn dat het een Motorcraft-product is.

#26 · (Edited)
Zegt de pot tegen de ketel. ;) Vrij onbeschoft om te zeggen dat het gimmicks zijn zonder te begrijpen hoe deze systemen werken. Zeker als NoRalph al veel langer aan deze vrachtwagens sleutelt dan ik of vele anderen. Hij weet dat deze producten werken. Helmholz-harmonische resonantie, daar is de HPx voor. Die link maakt uw motor meestal ongeveer 4 dB stiller. Vraagsteller vroeg naar "betrouwbaarheid". De HPX- of brandstofleidingkits zijn GEEN vermogensvermeerderaars. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht.

#30 ·
Oké, in plaats van "gimmicks", wat dacht je ervan dat ik denk dat ze de tijd of het geld niet waard zijn. Ik heb geen probleem met stationair draaien op mijn standaard 7.3, dus waarom is dat zo? Desalniettemin zullen deze producten het stationair draaien op zijn best wat soepeler maken en de injectoren wat stiller. Is dat het waard? Voor mij niet. Natuurlijk heb ik geen stationair probleem. Misschien zullen tuners daar invloed op hebben (ik denk het wel). En misschien speelt het type/de viscositeit van de olie een rol. :wink: Ik zal niet verder discussiëren, het is de ene mening tegen de andere, maar ik ben blij dat het voor Ralph werkte.