Heb me verdiept in luchtfilters voor de 7.3, aangezien de mijne vervangen moet worden, maar ik lijk veel tegenstrijdige informatie te krijgen. Welke luchtfilters zweren jullie bij en waarom?
Merkt u verschillen met de nieuwere 6637-filter ten opzichte van de oude?Ik heb de riff raff 6637 filterkit met de 6637 filter al drie jaar geĂŻnstalleerd en ben onlangs overgestapt op de Donaldson blue, ook van riff raffraff. Het is een verbeterde versie van de basis 6637-stijl filter die waterbestendiger is en beter stroomt. Mijn oude 6637 was na drie jaar nog in goede staat en ik had er gemakkelijk nog een jaar mee kunnen doen voordat ik hem had moeten vervangen, en ik woon en rijd de hele tijd over stoffige grindwegen.
Ten eerste denk ik niet dat dat waar is. En zelfs als dat in zekere zin wel zo is, is het niet zo dat iemand van ons echt 100% van de capaciteit van een filter nodig heeft (we hebben geen full-race motoren). Zonder twijfel is het de Biggest-Bang-4-the-Buck. Het ziet er gewoon zo Mickey Mouse uit voor mij, alsof een tiener dit aan je motor heeft gedaanDe AIS stroomt niet zo goed als de 6637. Het is in feite wat er standaard op de truck had moeten zitten.
GeĂŻnstalleerdIk heb net een Donaldson B085011 filter besteld om mijn bestaande K&N te vervangen. Ik wilde het oude, geoliede filter vervangen en heb hier veel goede recensies over gelezen. Meer volgt.
De eerste eigenaar (ik ben de tweede, en een goede vriend van de eerste) had een AFE met de open bovenkant op mijn 99. Hij had wat ik denk een K&N element met een buitenste gele materiaal hoes. Hij woonde en reed in de winters in de Rocky Mountains van Colorado. Veel sneeuw-vuil mist in de lucht. Hij reed de Vail Pass op (12.000 hoogte) en trok de airstream en de truck wilde gewoon niet gaan. Hij moest stoppen en belde me gefrustreerd in SoCal. (Ik ben een dieselmonteur die aan boten werkt. Ik heb bijna 40 jaar aan de boten van de PO gewerkt). Ik was niet veel hulp omdat ik geen idee had van Powerstrokes (nog steeds niet veel, maar ik heb hier veel dingen geleerd die je NIET moet doen), maar we gingen de basis na en hij trok het luchtfilterelement eruit, en onder de gele hoes was het geplooide element volledig gevuld met materiaal dat eruitzag en zich gedroeg als gedroogd beton. Geen flow. De truck reed beter dan hij al jaren had gedaan nadat hij dat had gevonden.Conclusie: Controleer dat element onder de hoes van tijd tot tijd. Zelfs als de hoes er prima uitziet.Ik heb een AFE Diesel Elite Momentum HD Pro DRY S Cold Air Intake System PT# 51-73002-E op mijn E-99 geplaatst.