Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Bed Rails (dwarsbalken) verrot. Advies nodig over vervanging

1 reading
65K views 30 replies 14 participants last post by  Rolfsted  
#1 ·
Heb onlangs een 2006 CCSB Harley 6.0 opgepikt. Ik heb mijn 05 CCSB lariat verkocht om hem te kopen, en ik ben er tot nu toe dol op. Ik ben bezig om hem van mij te maken. De truck is schoon, met uitzondering van de bedrails die zijn weggerot, tot een punt waarop er daadwerkelijk een gat in mijn bedbodem zit. Dat moet dus ook gerepareerd worden. Ik vond dit:

Short Bed Truck Floor Support Kit Dorman 924 256 Crossmember Kit Fits Ford | eBay

Maar het lijkt vreselijk duur voor een paar dozen metaal. Heeft iemand dit al eerder gedaan? Tips? Andere suggesties?

#3 ·
Ik heb onlangs een 2006 CCSB Harley 6.0 opgehaald. Ik heb mijn 05 CCSB lariat verkocht om hem te kopen, en ik ben er tot nu toe dol op. Ik ben bezig om hem van mij te maken. De truck is schoon, met uitzondering van de bedrails die zijn verrot, tot op het punt dat er daadwerkelijk een gat in mijn bedbodem zit. Dat zal dus ook gerepareerd moeten worden. Ik heb dit gevonden:

Short Bed Truck Floor Support Kit Dorman 924 256 Crossmember Kit Fits Ford | eBay

Maar het lijkt vreselijk duur voor een paar kisten metaal. Heeft iemand dit al eens gedaan? Tips? Andere suggesties?
Die werken goed en zouden je zo ongeveer terugbrengen naar de originele staat. Het probleem wordt dat wanneer je de oude eruit snijdt... er genoeg goed metaal zal zijn om de nieuwe stukken te monteren zonder door te blazen? Als je zo verroest bent dat er gaten in de bedbodem zitten... weet ik het niet.

Als je handig bent met een lasser en de reparaties zelf wilt uitvoeren, ga er dan voor. Als je het door een garage laat doen, ben je misschien beter af door een vervangend bed te vinden.

#4 ·
Het zou geen al te slechte doe-het-zelfklus zijn als je in staat bent om laspunten te snijden en te lassen... maar ik neem aan dat dit roest is door strooizout, en de laadbak zal waarschijnlijk andere problemen hebben.

#5 ·
De rest van het bed is solide. Ik weet niet waarom de rails zo slecht verrot zijn. Misschien had het iets te maken met de plastic drop-in bedliner die zijn hele leven in de truck zat?

#7 ·
Met de rails zoals die zijn, zou ik aannemen dat de spatborden niet ver achter zullen blijven met roesten tussen de binnen- en de buitenspatbord. Dit kan worden bedekt door spatbordverbreders.

• Like
Reactions: mikeb01453
#8 ·
Helaas heeft u waarschijnlijk gelijk, maar u kunt het bed redden als u de tijd heeft.

#9 ·
Omdat je net als ik uit Massachusetts komt, zijn de dwarsbalken niet de enige roest, ik ben er bijna zeker van dat er meer is dat je gewoon nog niet kunt zien. De gemakkelijkste oplossing is om de laadbak weg te gooien en een gebruikte te kopen, veel plaatsen verkopen ze. Mijn vader zit in hetzelfde schuitje, verrassend genoeg is mijn laadbak in echt goede staat...

#10 ·
Ik heb dezelfde rot, maar tot nu toe alleen de rails. Ik ben er helemaal onder geweest met hem op een lift. Spatborden zijn prima...bed is prima...de dwarsbalken voor en achter de achterwielen zijn aan de uiteinden verrot. Bekijk ook de onderranden van je deuren eens goed...deze zijn echt slecht voor het rotten. Man, ik haat strooizout.

#11 ·
Zoals ik al zei, de rest als de vrachtwagen en de laadbak solide zijn. Ben net onder de vrachtwagen geweest en merkte dat er 4 bedrails zijn (korte laadbak). Dus waarom wordt de Dorman korte bed kit maar met 3 geleverd?

#12 · (Edited)
Ik haat zout ook. Daarom heb ik mijn 2002 verkocht en de 2006 uit Oklahoma gekocht. Spuit nu de onderkant en al het metaal in met "Fluid Film". Lijkt alles tegen roest te beschermen!

Ik weet niet zeker waarom die kit met 3 komt. Ik weet dat er 4 van de dwarsbalken zijn.

#13 ·
Ik weet dat ik op een dag een nieuwe dually-bed op mijn truck wil gooien, en als ik dat doe, ga ik voor de fluid film-route, ik ga fluid film aanbrengen op elk veelvoorkomend roestgebied op de carrosserie van mijn truck, zoals de binnenkant van de deuren die gevoelig zijn voor rot... In Massachusetts is het niet eens het zout dat deze trucks doodt, het is die zoutwateroplossing waarmee ze de wegen besproeien...

#14 · (Edited)
De Fluid Film heeft de roest in de rails gestopt. Als ik het kan stoppen, zit het wel goed voor een lange tijd.

#15 ·
Het meeste zout dat mijn vrachtwagen ziet, is wanneer ik een frietje op de grond laat vallen

#17 · (Edited)
Man, wat ben je een slordige eter :rofl:

Ik ben echt benieuwd hoe "getting mideival" eruit ziet Shughey....kruip je daar onder in een harnas??
:grin::grin::grin:...vrijwel. Het is zo'n rommelige klus dat ik meestal die wegwerp witte tivek overalls draag, of een paar kleren die ik wil weggooien, en meestal een gezichtsmasker, zoals je zou dragen bij het slijpen.

Al die vloeibare film en losse roest...zout en vuil wordt gewoon over me heen geblazen. Om het er allemaal uit te krijgen, moet je in elke hoek en spleet kruipen en om dat te doen, moet ik recht onder de explosiezone zijn.

Ja, ik ben een complete freakin' puinhoop, maar ik hoef het maar één keer per jaar op dat niveau te doen....LENTE.

Oh, het is een scène man....>:)

Oh en ik bewaar de reserveband in de winter niet meer onder...iedereen die in de zoutzone woont, weet hoe het eruit ziet na 5 jaar zout. Ik gooi hem gewoon in de laadbak....nou ja, het is een 20" commerciële band dus niet echt gooien...meer als... kerel geef me een hand om dit varken in de laadbak te tillen.

#18 ·
Dit is erg interessant! Ik heb mijn laadbakproject al jaren uitgesteld vanwege hetzelfde probleem.

Ik kan deze gebruiken als mijn platform voor de laadbak, bedankt voor het plaatsen van deze info

#19 ·
Dorman zegt dat ze de voorste rail niet leveren omdat dit ook het verwijderen van het "voorpaneel" vereist. Ik weet niet zeker wat dat betekent, maar ik zou in staat moeten zijn om mijn eigen rail te maken met wat 2"x3" stalen balken. Deze thread laat zien dat deze man hetzelfde doet en erg blij is met de resultaten!

#20 ·
Houd ons hiervan op de hoogte. Ik zit in hetzelfde schuitje (en kom uit dezelfde staat), het bed is solide, maar de dwarsbalken zijn rotzooi. Ik zou naar een staalbedrijf gaan om dwarsbalken te laten maken. Het lijkt erop dat de kit ook de bouten bevat en ik denk dat de bouten alleen al $80 kosten van Ford...

#21 ·
We houden je op de hoogte. Ik zit in hetzelfde schuitje (en uit dezelfde staat), de bedbodem is solide, maar de dwarsbalken zijn rotzooi. Ik zou naar een staalbedrijf gaan en dwarsbalken laten maken. Het lijkt erop dat de kit ook de bouten bevat en ik denk dat de bouten alleen al $80 kosten van Ford...
Zal ik doen, hopelijk kan ik volgend weekend (19e) beginnen.

#22 ·
Nadat ik zoveel mogelijk van het frame met een staalborstel/schuurpapier heb schoongemaakt (terwijl de laadbak eraf is), heeft iemand suggesties voor verf om roest te stoppen? (POR15 of vergelijkbaar).

#24 ·
Dit afgelopen weekend gedaan. Niet zo'n slechte klus. Op alle 8 bouten moest een moer bovenop gelast worden om ze eruit te krijgen, omdat ik 3 torx-bits op de eerste heb afgebroken (dom ontwerp). Dit werkt beter dan ze eruit te snijden, naar mijn mening. Gebruikte de Dorman-kit en een stuk 3"x2" kokerstaal dat ik bij Summit bestelde en op maat sneed en de gaten boorde. De oude puntlassen eruit halen was een pijn zonder een puntlasboor. Dat raad ik zeker aan voor dit project. Ook zoveel mogelijk van het frame en andere onderdelen met een staalborstel bewerkt en daarna alles met roestwerende verf behandeld. Is mooi geworden! Volgende stap is de laadbak met Line-X!

#25 ·
Ziet er koud uit! Blij dat je een werkplaats had waar je het van dat witte spul kon lassen! Heb je het helemaal af? Hoe ziet het er nu uit?

#26 ·
Bevatte de kit die u kocht nieuwe bedbouten? Na de foto die ze hadden geplaatst van dichterbij te hebben bekeken, leken het geen bedbouten te zijn. Hoe erg was het project in het algemeen?

#27 ·
Yep. Kwam met nieuwe bouten, die een verzonken zeskant hebben in plaats van het stomme torx-ontwerp. Project viel mee. Slechtste onderdeel was verreweg het verwijderen van de oude rails, wat naar verluidt een fluitje van een cent zou zijn geweest met een puntlassnijder. Ik heb nog nooit een bed verwijderd en ik had het in 45 minuten eraf, inclusief het moeten lassen van een moer op alle 8 bouten.

#28 ·
Oudere thread, ik weet het, maar ik ga hetzelfde doen. Hoe heb je het bed van het frame gekregen? Hijsen of met de hand optillen? Ik dacht erover om riemen te gebruiken die aan de spanten zijn bevestigd om het omhoog te lieren en het dan op zaagbokken om te proberen om te draaien.