Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Suggesties voor het repareren van schade aan het bed?

1.6K views 19 replies 7 participants last post by  TooManyToys  
#1 ·
Ik overweeg de aankoop van een gebruikte 7.3 met 90.000 mijl op de teller, één eigenaar, alle onderhoudsgegevens zijn aanwezig. De esthetische kant van de zaak is niet geweldig. Afgezien van veel benodigde uitdeukwerkzaamheden kan ik hier geen oplossing voor vinden. Aan de ene kant zijn de bedrails naar beneden gebogen en aan de andere kant naar boven. De bed zelf is recht. Ik zou het voertuig willen kopen en er een soort restauratie aan willen doen, maar ik kan niemand in de wereld van lak en carrosserie vinden die dit alles voor minder dan 4500 dollar wil aanpakken, inclusief het verwijderen en vervangen van de buitenste bedpanelen, samen met het wegwerken van kleurvervaging en uitdeuken. Dat lijkt me een enorme hoeveelheid moeite. Een andere garage wilde een tool gebruiken om ze terug te buigen en beide kanten recht te trekken, maar wilde daar bijna 5.000 dollar voor. Er was een tijd dat ik 7.000 dollar betaalde voor een lakbeurt van showroomkwaliteit op mijn klassieke auto, maar die tijd is blijkbaar voorbij.

Is deze bedreparatie mogelijk? De beslissing voor mij om de truck wel of niet te kopen, hangt af van mijn vermogen om iemand in of in de buurt van San Antonio te vinden die de kennis of het vermogen heeft om hem te repareren voor een redelijke prijs die de hele truck zinvol maakt.

Attachments

#3 ·
Waar ik ben, kosten GOEDE bedden meer dan 4.000, en dan moet ik ze schilderen om ze aan te passen. Er zijn er een paar van 1200, maar ze zien eruit alsof ze van vrachtwagens komen die over de kop zijn geslagen. Ze zien eruit als rotzooi. LOL. Iedereen is trots op zijn $hit en ik heb geen andere keuze dan het te accepteren. LOL. Ik zou het persoonlijk prima vinden om een paar honderd uit te geven om het recht te zetten en er dan een headache rack met diamantplaat bedrails overheen te plakken.

#4 ·
Koop ergens buiten uw regio een fatsoenlijk bed en laat het verzenden. Het zou nog steeds minder kosten. Ik zeg maar wat, of zoek iemand die in een andere regio woont en rijd er gewoon naartoe om het te repareren, als je het kunt inplannen voor een specifieke tijd/dag. Helaas zijn de dagen van goedkope reparaties nu al lang voorbij, tenzij je zelf leert hoe je het moet doen.

#8 ·
Eens met het vervangen van de laadbak. Je bent misschien niet blij met de reparatie. Hoe is dit gebeurd? Bedden doen dit niet uit zichzelf. Ik ben benieuwder naar de achtergrond.
Het is een laadbak, dit gebeurt wanneer je spullen uit de laadbak verwijdert met een lader en het blijft haken aan de zijkanten. Meestal is het de onderkant van pallets.

#7 ·
Waarom zou je in hemelsnaam iemand betalen om dit voor je te repareren :unsure: Verwijder de plastic afdekkingen, pak een tang en buig het metaal terug in de juiste positie, ga met een staalborstel over de roestige onderdelen, gevolgd door wat schuurpapier van korrel 220, veeg de onderdelen af met een microvezeldoek en spuit ze vervolgens in met zelfetsende primer (2-3 lagen) en spuit vervolgens de kleur naar keuze. Terwijl de plastic afdekkingen eraf zijn, kun je ze inspuiten met remmenreiniger en vervolgens verven met zwarte sierlijstverf. 4-5 uur werk en maximaal $60 aan benodigdheden.

#16 ·
Waarom zou je in hemelsnaam iemand betalen om dit voor je te repareren :unsure:

Verwijder de plastic afdekkingen, pak een tang en buig het metaal terug in de juiste positie, ga met een staalborstel over de roestige delen, gevolgd door wat schuurpapier van korrel 220, veeg de delen af met een microvezeldoek en spuit ze vervolgens in met zelfetsende primer 2-3 lagen en spuit dan de kleur naar keuze. Terwijl de plastic afdekkingen eraf zijn, kun je ze inspuiten met remmenreiniger en vervolgens verven met zwarte sierlijnspray. 4-5 uur werk en maximaal $60 voor benodigdheden.
Om eerlijk te zijn, verschillende autoschadeherstelbedrijven wilden het niet aanraken en ik dacht dat als zij het niet kunnen, hoe moet ik het dan doen. Maar uw opmerking geeft me hoop. Ik heb een paar jaar geleden een carrosseriepen op een achterklep beschadigd en moest een nieuwe achterklep op mijn eigen truck laten zetten. De autoschadeherstelbedrijven willen snijden, slijpen, lassen, wiebelen en bewegen om het weer recht te krijgen en het was niet goedkoop. Ik heb uiteindelijk wat plat staal en een klem/wig gebruikt om het weer bijna in de staat van voor de schade te krijgen en het kostte me minder dan 45 minuten om het te doen. Ik verlies soms gewoon mijn zelfvertrouwen.

#9 ·
Zolang de zijkanten niet gebogen zijn, zou dat niet zo moeilijk moeten zijn om recht te maken. Werk van de zijkanten naar het midden. Laatst buigen; eerst rechtmaken, een beetje tegelijk.

owns 2003 Ford F-350 Lariet
#10 ·
Een andere optie is om een Votech te vinden, een middelbare school of een community college, en hen het te laten repareren voor de leerervaring. De enige kosten zouden voor materialen zijn. Ze zijn altijd op zoek naar projecten om studenten te leren. Al het werk wordt begeleid door instructeurs. Je zou ook kunnen proberen een werkloze carrosseriebouwer te vinden die wat extra geld moet verdienen. Er zijn verschillende opties die je kunt gebruiken om het te laten repareren. Tenzij de laadbak verdraaid is of de buitenpanelen gebogen zijn, waarom zou je het dan niet zelf repareren? Als je het gereedschap niet hebt, kun je het altijd huren bij verhuurbedrijven. Het ziet er niet uit alsof het zo moeilijk zou zijn om te repareren.

#11 ·
Om jullie vraag te beantwoorden? Ik weet niet hoe het gebeurde. De man die het bezat is overleden en ik denk erover om het te kopen. 90k mijl 7.3 dus het leek de moeite waard om te overwegen. Te oordelen naar dit, lijkt het erop dat ze de bedrail met een ratelriem hebben gebruikt en het hebben gescheurd. Aan de andere kant lijkt het erop dat er iets zwaars in is geplaatst. De zijkanten zijn niet gebogen.

Ik wil het graag kopen en restaureren.

#12 ·
Om jullie vraag te beantwoorden? Ik weet niet hoe het is gebeurd. De man die het bezat is overleden en ik denk erover om het te kopen. 90k mijl 7.3 dus het leek de moeite waard om te overwegen. Te oordelen naar dit, lijkt het erop dat ze de bedrail met een ratelband hebben gebruikt en het hebben gescheurd. Aan de andere kant lijkt het erop dat er iets zwaars in is geplaatst. De zijkanten zijn niet gebogen.

Ik wil het kopen en restaureren.
Koop het dan :)

#20 ·
Kortom, je hebt een lange deuk. Er zijn tal van video's op YT over hoe je er een kunt uit hameren. Sommige van de video's over het repareren van deuken zonder lak kunnen ook helpen. Het kost gewoon veel tijd.