Ford Powerstroke Diesel Forum banner
41 - 60 of 76 Posts
Meer gedachten over het bypassfilter. Ten eerste ben ik geen fan van de oem filteradapter. De belangrijkste reden zijn de lekken. Mijn 7.3 is als een Harley Davidson motorfiets (als hij niet lekt, kun je de naam er niet op zetten:LOL:)

Nee, ik heb geen meter gebruikt. Dat is echter een goede gedachte. Een vriend die een dieselreparatiebedrijf heeft, zou me een goede plek kunnen laten zien om een meter aan te sluiten, hoewel het nu niet veel zou helpen, omdat mijn systeem is geĂŻnstalleerd. Hij vermeldde net dat Melling een betere lagedrukpomp uitbrengt. Hij zit direct achter de balancer. "ALS" er een drukval zou zijn, wat ik betwijfel, zou de betere pomp dit goedmaken. De grootte van de opening die van het full flow filter naar het bypassfilter leidt, is zo klein dat ik niet zie dat er een merkbare drukval zou zijn.
We vragen het omdat nogal wat mensen over druk praten terwijl ze het niet eens controleren. Ik heb een billet pomp en regelbehuizing van HSM. Levert 10 psi meer bij stationair toerental 28-30 en tot 70-80 bij WOT. Ja, ik heb een meter en een oliefilterhuis met 2 extra poorten.

Attachments

Meer gedachten over het bypassfilter. Ten eerste ben ik geen fan van de oem filteradapter. De belangrijkste reden zijn de lekken. Mijn 7.3 is als een Harley Davidson-motorfiets (als hij niet lekt, kun je de naam er niet op zetten:LOL:)

Nee, ik heb geen meter gebruikt. Dat is echter een goede gedachte. Een vriend die een dieselreparatiebedrijf heeft, zou me een goede plek kunnen laten zien om een meter aan te sluiten, hoewel het nu niet veel zou helpen, omdat mijn systeem is geĂŻnstalleerd. Hij vermeldde net dat Melling een betere lagedrukpomp uitbrengt. Hij zit direct achter de balancer. "ALS" er een drukval zou zijn, wat ik betwijfel, zou de betere pomp dit goedmaken. De grootte van de opening die van het full-flow filter naar het bypassfilter leidt, is zo klein dat ik geen merkbare drukval kan zien.
Druk moet hetzelfde zijn, mogelijk iets minder volume

Discussion starter · #48 ·
Ik heb gesproken met een goede vriend die zijn eigen werkplaats heeft en aan dieseltrucks werkt en de zwakke punten van allemaal kent. Hij zei dat de oliepomp veel steviger is met veel meer speling dan de Duramax. Hij zei dat het geen probleem zou moeten zijn voor de 20+ 6.7 PSD. Ik heb naar de BK 28 dual remote bypass gekeken, maar het lijkt erop dat deze niet met een vuilbescherming wordt verkocht. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb de onderdelentekening bekeken en deze niet gezien. Don Smith Amsoil-dealer maakt een mooie montagebeugel en een paar andere dingen voor $300. Dat is een beetje duur. Is de kit van Don Smith het waard?

Meer gedachten over het bypassfilter. Ten eerste ben ik geen fan van de oem-filteradapter. De belangrijkste reden zijn de lekken. Mijn 7.3 is als een Harley Davidson-motorfiets (als hij niet lekt, kun je de naam er niet op zetten:LOL:)

Nee, ik heb geen meter gebruikt. Dat is echter een goede gedachte. Een vriend die een dieselreparatiebedrijf bezit, zou me een goede plek kunnen laten zien om een meter aan te sluiten, hoewel het op dit moment niet veel zou helpen, omdat mijn systeem is geĂŻnstalleerd. Hij vermeldde net dat Melling een betere lagedrukpomp uitbrengt. Hij zit direct achter de balancer. "ALS" er een drukval zou zijn, wat ik betwijfel, zou de betere pomp dit goedmaken. De grootte van de opening die van het full-flow filter naar het bypassfilter leidt, is zo klein dat ik niet zie dat er een merkbare drukval zou zijn.
Met de dubbele filter remote bypass kun je een meter op het filterblok monteren, een aan de aanvoerzijde per filter en een aan de postfilterzijde. Goede manier om het drukverschil te controleren en filters te vervangen voordat je de drukinstelling van de filterbypass bereikt.

Ik heb gesproken met een goede vriend die zijn eigen werkplaats heeft en aan dieseltrucks werkt en de zwakke punten van ze allemaal kent. Hij zei dat de oliepomp veel steviger is met veel meer speling dan de Duramax. Hij zei dat het geen probleem zou moeten zijn voor de 20+ 6.7 PSD. Ik heb naar de BK 28 dual remote bypass gekeken, maar het lijkt erop dat deze niet wordt verkocht met een vuilbescherming. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb de onderdelentekening bekeken en heb het niet gezien. Don Smith Amsoil dealer maakt een mooie montagebeugel en een paar andere dingen voor $300. Dat is een beetje duur.
Is de kit van Don Smith het waard?
De Don Smith Kit is perfect, goed solide plaatstaal, geen booruitlijning op bestaande framegaten. Rotsplaatbeschermers beschermen filters tegen losse stenen. Het filterblok maakt een poort mogelijk op zowel de toevoer als de retour als je meters of externe zenders wilt toevoegen aan cabine meters.

Discussion starter · #54 ·
Wat is de beste manier om te voorkomen dat de slangen/montagebaas piepen? Plaats een rubberen pad tussen de montageplaat en het frame. Amsoil zei dat ze niet zeker zijn van de oorzaak en dat sommige vrachtwagens het doen en andere niet.

Om alle oliepaniek te verwijderen, gebruik een vaste orifice fitting op de aftakpoort (een goed ontwerp in alle gevallen).

De aanbiedingen van Parker zijn hier. Van wat ik heb gelezen, kan de 0,031" worden gebruikt zonder je zorgen te maken over het laten vallen van de druk. Maar er zijn een paar mensen die erop staan dat de 0,016" de grootste is die ooit gebruikt zou moeten worden (in de context van het PS-bypassfilter).

Argumenten voor elk kunnen worden aangevoerd, zoals met alles. Sla me gewoon niet (nog) want ik heb nog niet besloten. Maar ik ben er vrij zeker van dat dit haarkloverij gaat worden.

Terzijde, ik ben nog steeds op zoek naar een deep media spin-on cartridge die werkt. Zal nooit een van die dure filters gebruiken. Honderden dollars, geef me een pauze. Het is motorolie, geen slangenolie.

Om alle olie-drukparanoia te verwijderen, gebruik een vaste orifice fitting op de aftapkraan (een goed ontwerp in alle gevallen).

Aanbiedingen van Parker zijn hier. Van wat ik heb gelezen, kan de 0,031" worden gebruikt zonder zorgen over het laten vallen van de druk. Maar er zijn een paar die erop staan dat de 0,016" de grootste is die ooit gebruikt zou moeten worden (in de PS-bypassfiltercontext).

Argumenten voor elk kunnen worden aangevoerd, zoals met alles. Sla me gewoon niet (nog) want ik heb nog niet besloten. Maar ik ben er vrij zeker van dat dit haarkloverij gaat worden.

Als kanttekening, ik ben nog steeds op zoek naar een deep media spin-on cartridge die zal werken. Zal nooit een van die fancy pants filters gebruiken. Honderden dollars, geef me een pauze. Het is motorolie, geen slangenolie.
Wat je ook doet, we hebben ruwe gegevens nodig van een echte meter, bij voorkeur voor en na. Zo niet... dan is het gewoon slangenolie lol

Wat je ook doet, we hebben onbewerkte gegevens nodig van een echte meter, bij voorkeur voor en na. Zo niet...dan is het gewoon snake oil lol
Je preekt voor eigen parochie. Drukvergelijking met bypassfilter in de lus en niet (klep openen/sluiten) moet gebeuren met olie op zijn heetst en motortoerental op zijn laagst.

Ik zou elke naaldafwijking afkeuren.

Discussion starter · #58 ·
Ik heb de beugels naar Austin gestuurd om ze te laten poedercoaten. Waco heeft niemand die het waard is om te laten poedercoaten. Ik ben gaan kijken, met Don's kit voegt de remote setup ongeveer 8' slanglengte toe. Zal dat de flow of het volume verlagen? Ziet er lang uit.

Discussion starter · #59 ·
Als ik het dichterbij zou monteren, waar zou het dan moeten zijn? Waar het nu naartoe lijkt te gaan, zal er 8 voet slang naar en van de bypass-opstelling zijn, die onder de voordeur aan de passagierskant is gemonteerd. Zal 8 voet slang een probleem vormen met volume of druk, de slang lijkt slechts 1/2" ID te hebben?

Als ik het dichterbij zou monteren, waar zou het dan moeten zijn? Waar het nu naartoe lijkt te gaan, zal er 8' slang zijn van en naar de bypass-opstelling, die onder de voordeur aan de passagierszijde wordt gemonteerd. Zal 8' slang een probleem vormen met volume of druk, de slang lijkt slechts 1/2" ID te zijn?
Goede vraag. Het is lang geleden dat ik Fluid Dynamics op de universiteit heb gevolgd en mijn carrière heeft me waarschijnlijk al 25 jaar niet meer verplicht om deze berekeningen te maken, maar ik heb mijn teksten nog steeds. Ik sta open voor correctie.

Uitgaande van:
-8 voet totaal van ½” ID teflon gevoerde slang, zonder bochten en zonder connectoren.
-SAE 30 olie bij 212 graden.
- 8 GPM debiet (ik heb geen idee wat deze motor daadwerkelijk doorstroomt, het leek gewoon een redelijke plek om te beginnen).

Omrekenen naar metrisch (wat voor mij gemakkelijker is) en met behulp van standaardtabel:
-Oliedichtheid = 832 (kg/m^3)
-Max. kinematische viscositeit = 0,0000125 (10*kSt)
-Teflon oppervlakte ruwheid = 0,0000015 (m)

Oliesnelheid in de slang is 4 m/sec, dus Reynoldsgetal = ~4050. Relatieve ruwheid is 0,00012, wat bij dat Reynoldsgetal een wrijvingsfactor van ~0,0425 geeft. Drukval is
Dichtheid*Lengte*Snelheid^2*Wrijvingsfactor / (2*Diameter)
wat neerkomt op
832*2,42*4^2*0,0425/(2*0,0127) = ~ 53.600 Pascal
= ~ 8 psi.

Dat is alleen de daling door 8' rechte slang. Fittingen en bochten voegen meer toe.
6 GPM komt neer op ongeveer 5 psi.
10 GPM komt neer op ongeveer 11 psi.

41 - 60 of 76 Posts