Ford Powerstroke Diesel Forum banner

Is een verstelbare spoorstang nodig bij een 6 inch lift?

1.7K views 12 replies 8 participants last post by  jetjock15  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal, ik heb dus een 6 inch rough country lift gedaan, die wordt geleverd met een relocatiebeugel voor de spoorstang.

Ik heb een verstelbare spoorstang gedaan, maar volgens de monteur zat de spoorstang helemaal in, dus volledig gesloten, maar hij zei dat de voorkant een graad of twee afweek.

Teruggebracht naar de werkplaats die de lift had gedaan en ze hebben de originele teruggeplaatst.

Ziet de voorkant er goed uit? Ik denk het, heb ik een verstelbare spoorstang nodig? Ik had een relocatiebeugel speciaal om de voorkant uit te lijnen.

Zie foto ervan nu, ziet het er goed uit? Vrachtwagen rijdt trouwens prima, slingert niet of zwenkt geen enkele kant op, etc.

Waardeer alle input

Wil niets opblazen als ik hem in 4x4 zet voor de sneeuw, want de as staat niet recht en de aandrijfas zit schuin vanaf de tussenbak.

Ik denk dat het nu, als ik er naar kijk, iets naar de passagierskant staat?

Image

Image

Image

Image

Image

Bedankt

#2 ·
Verschillende vrachtwagens, maar ik heb een uitlijningsbedrijf een 4-wieluitlijning laten uitvoeren nadat ik mijn vrachtwagen had genivelleerd. Dat zou je moeten vertellen of je vooras verschoven is.
De mijne zat een beetje scheef. Ik verwijderde de beugel en kreeg een verstelbare stang. We hebben hem toen weer bijna op fabrieksspecificaties gezet (caster was een klein beetje afwijkend).

#3 ·
Dus de winkel die de lift deed, zei me: "Je gebruikt geen verstelbare spoorstang met de spoorstang-verlaagbeugel", dus ik liet ze de originele spoorstangbeugel plaatsen met de verstelbare spoorstang, toen kwamen ze terug en zeiden: "De verstelbare spoorstang werkt niet met de originele spoorstangbeugel omdat deze de pitmanarm raakt".

Dus wat is dan de oplossing? Lol

6 inch lift en de voorkant staat ongeveer een inch of zo naar de passagierskant (denk ik), tenzij mijn frame krom is of zoiets en ik het me gewoon inbeeld.

Ik denk dat als het recht en waar rijdt, betekent dat dan dat ik geen probleem heb en door moet gaan?

Waardeer je input, bedankt voor je reactie

#5 ·
Het zou het een of het ander moeten zijn.

Heeft u een drop pitman arm?
Ja, hij heeft er een, ze hebben hem met een verfpen gemarkeerd nadat ze hem hadden aangedraaid. Ik zei tegen ze, zet de standaard spoorstangbeugel terug en verleng dan de verstelbare spoorstang en doe dan een uitlijning.

Ik liet de vrachtwagen daar om andere zaken te regelen, en toen ik terugkwam stond de vrachtwagen op hun parkeerplaats met de standaard stang er weer op.

Ik ging naar binnen, ik ben zoiets van "wat de hel is er aan de hand, waarom hebben jullie de standaard spoorstang teruggezet" zeiden ze dat de verstelbare spoorstang de pitman arm raakte met de standaard spoorstangbeugel.

Dus ze installeerden de drop beugel van de spoorstang opnieuw met de standaard spoorstang er weer op. Voorheen was het met de drop beugel EN een verstelbare spoorstang. Nu is het gewoon terug naar drop beugel en standaard spoorstang.

Ze zeiden dat de voorkant gecentreerd is en dat ze een uitlijning hebben gedaan. Maar ik denk dat ze dat alleen maar zeiden om me de werkplaats uit te krijgen, want ik bekijk het en één band steekt meer uit dan de andere kant.

Tenzij het in feite gecentreerd is en het al zo is sinds ik de vrachtwagen bezit en het nooit heb opgemerkt totdat ik er daadwerkelijk naar keek.

Hij rijdt prachtig, dus misschien hebben ze gelijk en verbeeld ik me dingen? Het is gecentreerd en in principe is dat alles wat ze schreef?

Attachments

#6 ·
Het staat waarschijnlijk in het midden, maar op basis van de foto's, als het één kant op gaat, dan is het meer de passagierskant. Wat eerlijk gezegd zou betekenen dat de spoorstang te lang is. Misschien hebben ze dat ook beseft en heeft de verstelbare stang niet genoeg ingekort. Ik zou de verstelbare stang hebben gehouden en de verplaatsingsbeugel helemaal hebben laten vallen als het de mijne was.

Maar je zult geen problemen hebben.

#8 ·
Wanneer de carrosserie omhoog gaat, neemt de afstand tussen de centra toe. Dat kan worden gecompenseerd door een verlaagde beugel OF een verstelbaar bevestigingspunt OF beide samen. De werkplaats had een afdruk moeten kunnen leveren van de werkzaamheden die vóór en na de aanpassingen zijn uitgevoerd. Een meetlint en schietlood met datums op een vlakke oprit werken ook.

#9 ·
Het is RC. Dat is de echte onderkant van het spectrum, dus als je ocd hebt over de uitlijning, denk ik dat het pas begon na het winkelen van merken. Je zegt dat de verstelbare spoorstang volledig gesloten langer is dan de originele stang? Dat is niet geweldig. Nogmaals RC… Ik zou een andere verstelbare spoorstang nemen en hem draaien waar hij nodig is om de as te centreren. De uitlijning verandert niet (teen/caster/camber), maar het verplaatst de positie van je stuurwiel. Dat stel je af met de kraag. Het lijkt erop dat de pitman-arm misschien voor een 8-inch kit is. Zat dit allemaal in één kit? Ik zou de onderdeelnummers controleren om te zien of ze verschillend zijn. Normaal gesproken zijn de drop bracket en pitman-arm voor 4-6” of 8”. Een andere verstelbare spoorstang is waarschijnlijk wat je nodig hebt. Maar de pitman-arm is lang en hoe meer die twee stangen uit de hoek staan, hoe meer bumpsteer je in het stuurwiel zult zien.

#10 ·
Ja, de pitman arm drop ziet er groot uit. En laat de bovenste stuurdemper vallen. Je hebt er al twee, je hebt ze niet allebei nodig. Als de juiste drop bracket en de standaard Trac bar er zijn, is er geen behoefte aan verstelbaar. Ik ken een paar monteurs die de verstelbare hebben vervangen door de standaard vanwege de kosten van vervanging, $400 vs 150... als de as niet gecentreerd is, komt dat omdat de bracket niet correct is voor de lift. Zoals gezegd, RC lift is niet de hoogste kwaliteit. Je krijgt waar je voor betaalt.

#11 ·
Ja, de pitman arm drop ziet er groot uit. En laat de bovenste stuurdemper vallen. Je hebt er al twee, je hebt ze niet allebei nodig. Als de juiste drop bracket en de standaard Trac bar er zijn, is er geen behoefte aan verstelbaar. Ik ken een paar monteurs die de verstelbare hebben ingeruild voor de standaard vanwege de kosten van vervanging, $400 versus 150... als de as niet gecentreerd is, komt dat omdat de bracket niet correct is voor de lift. Zoals gezegd, RC lift is niet van de hoogste kwaliteit. Je krijgt waar je voor betaalt.
Waardeer de input, wat is het ergste dat er kan gebeuren als ik het zo laat?

Rijdt absoluut perfect, geen stuiteren of slingeren of iets, rijdt recht en waar.

#12 ·
Rough Country is niet mijn soort bedrijf, omgaan met hen over een defect artikel en een slechte tijd hebben, plus ze selecteren feedback op hun producten, zodat je niets anders dan zonneschijn kunt zien.

dat gezegd hebbende met een 6”
Ik zou een drop pitman en track bar beugel hebben.

dan aangezien alle liften zich verschillend kunnen zetten met verschillende trucks, als je vooras niet gecentreerd is, koop je de juiste verstelbare track bar.

Ik gebruik een PMF en heb meer dan 150.000 mijl op mijn setup.