Ford Powerstroke Diesel Forum banner

6.0 MULTIRIEM..Ford of aftermarket?

4.9K views 11 replies 6 participants last post by  bobofthenorth  
#1 ·
Dus ik denk erover om de multiriem van mijn 04 6 liter te vervangen. Ik heb hem tweedehands gekocht, dus geen idee hoe oud hij zou kunnen zijn. Lijkt een goedkope verzekering. Hoe dan ook, het lijkt het verstandigst om een ​​echte Ford-riem te gebruiken, vooral als ik zie dat aftermarket-riemen bijna evenveel kosten als een echte Ford.
Meningen van anderen hierover zijn waar ik benieuwd naar ben. Wie heeft aftermarket gebruikt en wie zweert bij de echte Ford-deal?

Ik heb ook wat onderzoek gedaan en het lijkt redelijk eenvoudig. De "kickstand" op de spanner lijkt redelijk goed doordacht te zijn. Ik denk dat ik erachter kom als ik het daadwerkelijk doe.

#4 ·
Ik koos een premium aftermarket merknaam voor de mijne. Denk dat ik veilig ben. Ik heb een paar universele aftermarkets die ik in de uitverkoop bij RockAuto heb gekregen (40 dollar afgeprijsd naar 5 dollar) als reserveonderdelen.

Ik raad aan dit te bekijken voordat je begint. Het begin zal nuttig zijn:

• Like
Reactions: SOLOLUCKY
#5 ·
Hé heilige koe! Die riem zit daar begraven...zal ik hem eruit kunnen halen zonder een heleboel dingen te verwijderen?
Wat moet er allemaal uit, van degenen die het gedaan hebben? Ventilatorafscherming(en)? Ik neem aan dat de ventilator kan blijven zitten, gewoon eromheen werken, maar het lijkt erop dat de afschermingen eruit moeten, aangezien die spanner zo laag in de motor begraven zit. Ik heb tot nu toe nog niet gekeken, maar ik dacht dat hij hoger zat, zoals in mijn 5.4 f-250...de spanner zit hoog.
Het lijkt wat ingewikkelder dan mijn benzineauto. Ik denk dat ik die riem in ongeveer 15 minuten heb gedaan.

Maar zeker bedankt voor de video djmaguire!

• Like
Reactions: djmaguire
#8 ·
holy cow! Die riem zit daarin begraven...kan ik hem eruit halen zonder een hoop spullen te verwijderen? ...
Ja, hij zit begraven. Nee, er hoeft niets af. ... Helemaal geen moeilijke klus als je al weet hoe het moet, lol.
JBG heeft gelijk. Technisch gezien hoeft er niets af. Die ventilatorscherm is echter als een wielkastbekleding. Je zou kunnen merken dat het sneller en gemakkelijker is om hem eruit te trekken dan eromheen te werken. Kortom, vier bouten om de radiator naar voren te kantelen en vier om de scherm eruit te trekken. Ik heb het nu een paar keer gedaan. Helemaal niet slecht.

...en dat "makkelijke klus als je weet hoe het moet" is pure wijsheid.

Ik gebruik de Gates-riem.
Nou, het is geen wonder dat Gates de rijkste man van Amerika is...

• Like
Reactions: SOLOLUCKY
#6 ·
Ja, het is begraven. Nee, er hoeft niets af. Als je niet lang genoeg bent, pak dan een opstapje om naar beneden te reiken om de spanning te verminderen. Het is vrij eenvoudig als je de lengte en de spieren hebt. Je zult vies zijn en vloeken, maar het komt goed. Je zult de riem om/achter een van de katrollen moeten werken. Ik kan me niet herinneren welke (te vroeg, denk niet helder).

Toen ik de mijne deed, herinner ik me dat de riem super gemakkelijk afging. Ging gemakkelijk genoeg aan, maar om de een of andere reden moest ik hem een paar keer afdoen en weer opzetten... weet nu niet meer waarom, maar herinner me wel dat ik de hele tijd heb zitten vloeken. Onthoud hoe hij is gerouteerd, neem een blad mee met de routing. Ik deed er iets meer dan een uur over met mijn 3 fouten. De laatste keer dat ik hem erop zette, duurde het maar een paar minuten. Helemaal geen moeilijke klus als je al weet hoe het moet, lol.

#11 ·
  • Like
Reactions: Heavy_GD
#10 ·
Bedankt, allemaal nuttige info. Zal het proberen zonder iets te verwijderen... dan, als het gevloek te extreem wordt, trek de afdekking eraf.
Ja, het is een klus die je eens in de zoveel jaar doet... tenzij je vrienden helpt met hun truck of iets dergelijks, het hoeft gewoon niet gedaan te worden zoals het verversen van olie!
Gates is waarschijnlijk het enige andere merk dat ik zou vertrouwen in vergelijking met een originele FoMoCo-riem.