Ford Powerstroke Diesel Forum banner
Status
Not open for further replies.

2019 Delete Pipe vs. Volledige uitlaat

20K views 20 replies 8 participants last post by  AA Ron  
#1 ·
Ik maak me klaar om een operatie uit te voeren op mijn 2019. Ik wilde een nieuwe 2022 bestellen voor de 10-versnellingsbak, maar wil niet wachten. Dus heb ik besloten om hem onder het mes te leggen, aangezien de garantie bijna afloopt. Raden jullie een delete pipe of een volledig 4 of 5 inch uitlaatsysteem aan en waarom? Zijn er prestatie- of kilometerwinsten in beide gevallen? Ik wil geen luid en irritant gezoem in de cabine, maar wil het wel kunnen horen als je gas geeft en het laten klinken zoals een diesel zou moeten klinken! Alle adviezen zijn welkom!

#3 · (Edited)
Welnu, afgezien van het feit dat de bovenstaande info zeer waar is... om de vraag te beantwoorden. Als je het geluid echt wilt, wil je waarschijnlijk een volledige downpipe-back uitlaat. Welke maat en type hangt af van de voorkeur. 5 inch is uiteraard luider dan 4 inch. Ik zie geen MPG-verschil in pijpen, alleen het verwijderen van de emissies zal dat voor je doen. Delete pipe zal nog steeds goed en stiller klinken met de uitlaatdemper, maar het is goedkoper. Wat je maar wilt. Ik zou een tijdje geleden willen verwijderen, maar besloot het niet te doen, omdat de bovenstaande info nogmaals super waar is. Koop geen minimaxx. Of we zien je heel snel weer online met een kapotte truck.

#4 ·
Ik stond op het punt om een tijdje geleden te verwijderen, maar besloot het niet te doen, omdat de bovenstaande info gewoon super waar is. Koop geen minimaxx. Anders zien we je heel snel weer online met een kapotte vrachtwagen.
Bedoelen jullie de ondersteuning als er problemen ontstaan met het tunen? Ik heb iemand gevonden om het te doen en hij installeert gewoon een SOTF-knop en flasht de ECM, dus ik zou geen echte programmeur hebben. Wat ik denk ik niet echt nodig heb. Zeker geen mini maxx meer, wist niet eens dat ze die nog voor deze trucks maakten. Dat had ik op mijn 2013 en ik vond het geweldig, ik wou alleen dat ik aangepaste tunes had gekregen in plaats van kant-en-klare tunes erop.

#5 ·
Als die man je kan helpen als/wanneer er een probleem is, zeg ik: ga ervoor. Dat is waar de vorige commentatoren naar verwezen. Je zou verrast zijn hoeveel mensen hier komen en denken dat ze gewoon een uitlaat kopen en nu een 'verwijderde' truck hebben.

Save
#6 ·
Het toevoegen van een grotere uitlaat zal de motor helpen, maar niet alleen om hem luider te laten klinken. Ik heb een 5 inch op mijn 08 en het is helemaal niet verschrikkelijk in de cabine, ja als de ramen open zijn, maar ik vind het niet verschrikkelijk, ja, er is meer nodig dan alleen het toevoegen van een uitlaat om de truck te verwijderen.

#7 ·
Ja, mijn laatste 2013 is ook verwijderd, dus ik weet dat er programmering moet zijn om het te laten denken dat het er allemaal nog is. Hij heeft alle deuntjes en flasht mijn ECM en dan heb ik de knop om de HP-niveaus aan te passen.
Kan gewoon niet beslissen tussen een delete-pijp of waarschijnlijk 4". Als ik turbo back ga, moet ik dan een uitlaatdemper toevoegen?

#9 ·
Mijn fout. Ik bedoelde vanaf de downpipe en niet volledig vanaf de turbo! Het behouden van de originele uitlaat zou fijn zijn. Misschien helpt het om iets minder op te vallen dan met een 5 inch uitlaat. Ik wist alleen niet of er echte prestatiewinst mee te behalen was. Ik wil niet zo'n irritant persoon zijn die rondrijdt!

#10 ·
Welnu, zolang je melodie beschaafd is, zul je niet super irritant zijn met een 5 inch. De bestuurder is wat een vrachtwagen vaak erg irritant maakt, niet altijd de hardware. Als je beschaafd blijft, komt het goed. Ik kom vaak in grotere steden in CA, dus ik dacht dat het een beter idee was voor mij om fabrieksspitsen te hebben. Als ik in een echte Amerikaanse staat zou wonen, zou het me helemaal niet interesseren. 4 inch komt nog dichter bij de voorraad, dus ik weet niet, misschien is een 4 inch volledige kit een goede middenweg van voorraad tot volledig rechte pijp? Als je echt van het geluid van je motor wilt genieten, wil je waarschijnlijk geen uitlaatdemper haha. Ook welke pijpen je selecteert, maakt een verschil in de toon van je geluid. Sommige pijpen zijn luider dan andere.

#11 ·
Nou, zolang je toon beschaafd is, zul je niet super irritant zijn met een 5 inch. De bestuurder is wat een vrachtwagen vaak erg irritant maakt, niet altijd de hardware. Als je beschaafd blijft, komt het goed. Ik kom vaak in grotere steden in CA, dus ik dacht dat het een beter idee was voor mij om fabrieksmatige uitlaten te hebben. Als ik in een echte Amerikaanse staat zou wonen, zou het me helemaal niet interesseren. 4 inch komt zelfs nog dichter bij de originele uitlaat, dus ik weet niet, misschien is een 4 inch volledige kit een goede middenweg van origineel naar volledig straight pipe? Als je echt van het geluid van je motor wilt genieten, wil je waarschijnlijk geen demper haha. Ook maakt de keuze van de pijpen een verschil in de toon van je geluid. Sommige pijpen zijn luider dan andere.
Haha ja, als ik naar Commifornia zou moeten gaan, zou ik ook bang zijn. Ik ben in Texas, dus hopelijk niet zoveel om me zorgen over te maken. Ik wil zeker van het geluid genieten en het kunnen horen, maar wil niet dat het opdringerig en irritant is in de cabine. Al mijn trucks op de middelbare school hadden flowmasters direct na de demper gedumpt en het was geweldig toen, maar ik zou het nooit meer doen.

#12 ·
Afgezien van een paar provincies zou je in Texas prima in orde moeten zijn. 5 inch is niet verschrikkelijk, tenzij je er de hele tijd op stampt. Naar mijn mening en ervaring is dat het wel zo'n beetje, het kwam er aan de achterkant uit. Ik kan een normaal gesprek voeren in de cabine als ik over de weg rijd, maar nogmaals, ik ben al veel te lang gewend aan rechte pijpen naast mijn oren.

#18 ·
Ik heb gemerkt dat er steeds meer stack hoods opduiken, tenminste in de buurt waar ik woon. Ik ben van plan om stacks achter te doen. Ik begrijp het doel van een hood stack als dat je ding is, cool, maar ik denk niet dat ik er een zou kunnen doen als dagelijkse bestuurder.

#20 ·
Uiteindelijk heb ik een 5-inch systeem met een uitlaatdemper gedaan. Ik ben absoluut blij dat ik die route ben gegaan. Klinkt geweldig, maar dreunt niet in de cabine of is niet luidruchtig. Gisteren een boot naar het meer getrokken en de schakelpunten tijdens het slepen zijn nu veel beter en er zijn stevigere schakelingen. Tot nu toe zeer tevreden!

#21 ·
Ik heb airbags op de mijne, vraag me af of de 5 inch dicht genoeg bij de airbags zou zitten om problemen te veroorzaken. Ik wil rechtstreeks een pijp zonder uitlaatdemper, maar ik denk dat ik er uiteindelijk spijt van zou krijgen. Ik sleep nogal wat, ik denk dat ik de herrie zat zou worden.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.