Ford Powerstroke Diesel Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
Joined
·
23 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hey Y'all, i'm looking to put stacks on my truck but looking to do it for a fair price. I wanna run a 4" down pipe, then 5" exhuast to 8" stacks. Does anyone know where i can get all that for a fair price or even someone know where i can get all that done in new york. Also wondering if i order online what should i look for, this is my first diesel so im not to familiar with the whole turbo back and cab back stuff. Kinda confused on all that.

Also looking to fabricate my own bumper for my truck. Does anyone know where i can get my hands on schematics for one thats pretty decent looking?
 

·
Registered
Joined
·
477 Posts
Buy a dodge.
 

·
Premium Member
Joined
·
106 Posts
Vehicle Car Automotive exterior Automotive tire Tire

Land vehicle Vehicle Car Pickup truck Bumper
Bumpers are not hard.
I did these with no base measurements, My 97 front and rear and I just started on the 04 rear. I find a pix of one I like and just mock up one side until it looks like I want and make templates for the oposite side. I dont full weld until it is all fitted up, If my pictures attached you can see the 04 rear is close but needs some alteration (I have the shell layed over the OEM rear)
in the end I end up with $1800 worth of bumper for less than 1/3 the cost
(if you dont count hours that is):crazy:
 

·
Registered
Joined
·
1,795 Posts
Hey Y'all, i'm looking to put stacks on my truck but looking to do it for a fair price. I wanna run a 4" down pipe, then 5" exhuast to 8" stacks. Does anyone know where i can get all that for a fair price or even someone know where i can get all that done in new york. Also wondering if i order online what should i look for, this is my first diesel so im not to familiar with the whole turbo back and cab back stuff. Kinda confused on all that.

Also looking to fabricate my own bumper for my truck. Does anyone know where i can get my hands on schematics for one thats pretty decent looking?
I'm using a 4" Grand Rock system (grpipes.com) with a Diamond Eye 4" downpipe and 5" stacks. It's 4" to under the bed then goes into the 5" Y-pipe. I think they have 7" or 8" stacks available. Check out this sites supporting vendors for places to purchase. I'd start with XDP.



 

·
GET MY ENEMA BUCKET BRO!!
Joined
·
2,069 Posts
Please spend that money on a true 4 in dp to 5 in duals and make me jealous of you.
 

·
Registered
Joined
·
151 Posts
If you're fabbing a bumper you can fab a stack set up. Use square tubing to connect the stacks and run some tubing into the bed.


Sent from AutoGuide.com Free App
 

·
Registered
Joined
·
920 Posts
^ Square tubing to connect the stacks? I can assure you from past experience that square tubing flows VERY poorly. Do it right and use a Y pipe.
 

·
Registered
Joined
·
151 Posts

·
Registered
Joined
·
23 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Well i decided to do a MRPB 4" turbo back exhaust straight pipe. No stacks lol I am wondering if there is a huge difference between the 4'' and 5''? Because there sure is a hell of alot of difference in the price haha
 

·
Premium Member
Joined
·
9,154 Posts
Also does a intake elbow make much of a difference?

Nope, no power gains at all. The only thing useful for aftermarket elbow is "bling" and if you want the ports to install goodies like water/meth or nitrous.


Sent from AutoGuide.com App
 

·
Hate stupid people
Joined
·
8,700 Posts
Stacks are just like Rims. Its 100% personal satisfaction and opinion. Alot of guys just voice their own personal opinions louder than most because they expect others to agree with them. In all my years of diesels and reading forums, it seems the voices get louder and louder
 

·
Registered
Joined
·
23 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Ya i agree completely agree, I decided on side pipe though haha i wanna find a cheap 8" tip that isnt like 18'' long. almost everyone on line is super long.
 

·
Registered
Joined
·
1,218 Posts
Stacks are just like Rims. Its 100% personal satisfaction and opinion. Alot of guys just voice their own personal opinions louder than most because they expect others to agree with them. In all my years of diesels and reading forums, it seems the voices get louder and louder
Thats a great post. Very true!

I also love how its frowned upon to ask how to make these truck produce black smoke but at the same time many many members are blowing black smoke because lets face it, it looks cool.
 

·
GET MY ENEMA BUCKET BRO!!
Joined
·
2,069 Posts
No black smoke doesn't look cool.
 

·
Hate stupid people
Joined
·
8,700 Posts
I also love how its frowned upon to ask how to make these truck produce black smoke but at the same time many many members are blowing black smoke because lets face it, it looks cool.
Thats one thing that hasnt changed, smoke is a natural by-product of nearly all diesel engines. 7.3s are older and dirty by todays economic standards, but its the duty for any diesel owner to run as efficient as possible ie less smoke. Smoke means nothing and is a display of ignorance. My advice if you wanna get smoke, is to get a 12 valve and back off the screw ir get a International 1466
 

·
Registered
Joined
·
920 Posts
I don't understand why kids think wasting $4/gallon fuel is cool. What is so amusing about blowing soot out your tailpipe? Trying to burn your turbo up by running WAY to rich? Cool...
 

·
Premium Member
Joined
·
9,154 Posts
I don't understand why kids think wasting $4/gallon fuel is cool. What is so amusing about blowing soot out your tailpipe? Trying to burn your turbo up by running WAY to rich? Cool...

LOL!! Because when they still live with mom/dad, they can afford soot!! No mortgage, no rent, no grocery bill, no utility bills, ect, ect.......




Sent from AutoGuide.com App
 
1 - 20 of 20 Posts
Top