If you are thinking of switching to Direct TV, better read this first. - Ford Powerstroke Diesel Forum
Powerstroke.org is the premier Diesel Truck Forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 03-08-2011, 08:25 PM
Powerstroke.org Fanatic
 

Join Date: Feb 2007
Posts: 126
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
If you are thinking of switching to Direct TV, better read this first.

First off, here is the recent mailers that I have received lately from Direct TV.
Direct TV Flyer pictures by osue077 - Photobucket
Look at them first before you read the rest of this.

I have been receiving some mailers to change back to Direct TV and the prices were seeming pretty good so when Dish raised our rates again, we decided to look into it. The representative that I talked to at Direct echoed everything that was on the flyer that we had received, discussing many times that I was a returning customer and that the flyer that I had offered a 5 dollar discount to switch back. The price on the mailer ended up being a better deal than Dish. So we went ahead and signed up for the service. To get one of the promotional deals, you have to sign up for auto bill pay, which is a convenience to me anyways but that is where they set the trap. I logged onto their website and verified the terms and the agreed price that was listed under my account online. All of the prices were as we discussed and viola, it was done. You get charged for the first month of service the day you set up the service. That morning, I was charged 5 dollars more than what was agreed upon and quoted and for some strange reason, I could not see the account information and the statement for the amount that I was charged that I previously could when I signed up the day before. I instantly called them and the said that their web site was experiencing some temporary issues. I questioned the difference in charges and was told that there was an additional fee to the “free” movie packages that was offered. So I quickly wanted the “free” movies removed from the service so that the 5 dollar fee would be done and over with. I was then told by the customer service person that I could not remove the “free” movies for the first month. This was lie #1.

A couple days later, after the installer had came out and connected the service, I received an email with the statement for the amount that was charged and the package that I had subscribed to, Choice Extra 210 channels, was 5 dollars more than what was quoted to me on the flyer and what I had authorized online. This time when I called, the person that I talked to told me that they did not offer me the package at a discounted rate and that they do not extend any discounts to returning customers. This was lie #2.

So I asked to talk to his manager and he explained to me the same thing and said that they did not ever offer any discounts to anyone returning to Direct TV. This was lie #3.

I was completely floored by this so I called back and reached a different “manager” and he told me the same thing. He explained to me that if I did indeed have a mailer that I could fax it to him but the fax # that he gave to me ended up being bogus and would not answer when I tried. This was lie #4.

Last resort, I emailed their customer service and here is the discussion.
Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
  #2  
Old 03-08-2011, 08:25 PM
Powerstroke.org Fanatic
 

Join Date: Feb 2007
Posts: 126
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
I received a flyer in the mail regarding the prices that you were offering for you services. When I called, Rep. Joe Watkins also confirmed the prices that were advertised on your mail flyer. The flyer outlines that as an existing customer that we are entitled to save an additional $5 /month for switching back to Direct TV. It also lists the prices $5 lower than what is advertised online. However, now that I have been charged for my first bill, I am not receiving that $5 additional discount and I am being charged $34.99 vs. 29.99 that is advertised in you mail flyer. Here is what you sent me in the mail.
Direct TV Flyer pictures by osue077 - Photobucket
As you can see in the flyer, it is clearly written and outlined you prices, however my bill is not reflecting this. I am disappointed that the 4 individuals that I have spoken to on the phone have not been able to correct this error and lacked the customer service promise you proclaim.

This was the reply that I received…

Dear Mr. Travis,

Thanks for writing. I see that you're one of our new customers and I would like to welcome you to the DIRECTV family.

I understand your concern with regard to the cost of your DIRECTV service. I just wanted to let you know that we received your email and I have forwarded it for special handling. A specialist will respond as soon as an agent is available (likely within 24 hours). For immediate assistance, please call us at 1-800-531-5000.

Thanks again for writing.

Sincerely

Antonio A.
Employee ID 100206903
DIRECTV Customer Service

Followed by this shortly after…

Dear Mr. Travis,

Thank you for taking the time to wrote. i understand your concern about the pricing of your new customer offer. I was not able to open the link that you included in your email. you would need to attach the offer to your email as a PDF. I have reviewed the 1st Quarter offer that you accepted. Your offer includes a $26 for the first 12 months and $16 for months 13-24. Additionally you have a $5 rebate for 12 months. Had you activated your service with CHOICE at $60.99, once the rebates posted your net cost for the package would be $29.99 a month. I see that you activated your service with CHOICE XTRA at $65.99. With the rebates the net cost would be $34.99.

I have reviewed your order and can see that the offer you chose was for CHOICE XTRA. This information was also included in your confirmation letter. For your reference I have attached a copy of the confirmation letter that was sent to you. To open the printable file, you'll need Adobe Acrobat Reader which you can download from Adobe at Adobe - Adobe Reader download - All versions.

Additionally, you have free HD Access for life. This offer requires a minimum base package of CHOICE XTRA . Were you to lower your package to CHOICE you would no longer be eligible for this offer and it would be removed.

I am very sorry for any misunderstanding concerning your new customer offer.

Thanks again for writing. I understand this is important to you, Mr. Travis. We will continue to strive to provide the best possible experience to you.

Sincerely,


Gary C
W2871
DIRECTV Resolution Specialist

So I obliged them and sent the PDF files …

Customer By Email (Travis Leonard) - 03/08/2011 03:57 PM
As you requested, here is the PDF files of the service that was mail to me. Also, I have received a second mailer today with the same exact offer to me so now I have 2 copies of this offer from you.
As highlighted in bold on Direct1, it states in the first paragraph "As a former customer, you're entitled to save an additional $5 a month"
The offers that are then listed show the "Choice 150" channels for $24.99, "Choice Extra 210" channels for $29.99 and "Choice Ultimate 225" channels for $34.99.
This offer shows valid until 7/20/11 as indicated at the bottom of Direct1 in the fine print.
These are the prices that I discussed with your representative, Joe Watkins as the prices for the packages and that he quoted as a returning customer. I thoroughly discussed this and the prices with Joe multiple times and every time the prices that we discussed were what were on the attached files. There is no misunderstanding regarding this matter, rather a misrepresentation of the prices that you are offering your customers. I am very disappointed that I have had to spend this much time and energy to get the offered price that you 1) sent to me in two separate mailers 2) quoted to me over the phone when I signed up for the service.
Please let me know if there is anything else that you will need from me regarding this matter. A response from you would be great, notifying me that you have corrected the problem and that you have changed the prices to reflect what is detailed in the attached flyer.
Thanks,
Travis

That is what the sent back to me…

Dear Mr.Travis

Thanks for writing us. Your information has been escalated to me for resolution, and I understand your frustration regarding the promotion you've been expecting.

Difficult experiences like the one you had are rare and we certainly do not take them lightly. Thank you very much for bringing this to our attention, and I apologize for any inconvenience this issue has caused.

Reviewing your account and communications, our records indicate that a new account was activated. While we received your attachment in regards to the promotion for the additional $5.00, that offer is only eligible for accounts that have been reactivated. As this is a new account, the offer is not eligible.

Moving forward, Mr. Leonard, we know you're busy, and we appreciate you taking time out of your day to share your thoughts and feelings with us. While we can't change the events that have transpired, we will do everything we can to move forward with you, and give you the best in class customer service that all of our customers deserve.

I understand this has been a frustrating experience for you. We respect your time and I thank you for giving me the opportunity to personally address your concern.


Sincerely,

Nathanial W (ID 440450)
DIRECTV Resolution Specialist

My final reply was this…

I am doubtful, that this is a rare instance since your reply was so quick, scripted and unresolvable.
As I have pointed out to every person that has been contacted in regards to this intentional oversight, I did initially state that I was a previous Direct TV subscriber, that I had the flyer indicating I was a returning customer and that it listed an additional $5 discount because I was a returning customer and your sale representative quoted me the prices to reflect this. The returning customer discussion has been in place since I placed the initial call. With you now admitting that my account was opened as a "new" account shows admission that your company has intentionally misled me as a patron and misrepresented your advertisement and that your company will use any means necessary to cheat the customer. If you were a company with any integrity, you would have immediately changed your position and honored your advertised price that was quoted to me on the phone instead of pandering me with an excuse of how you only give the discount to reactivated account-which is what was supposed to have happened in the first place however your sales guy neglected to accomplish that, not me the consumer. I gave your company all the information to correctly activate this account. You are unwilling to change the events that have transpired which is your fault, not mine. That equals the worst possible customer service that I have ever encountered and I truly hope that you do not extend this same level of disingenuous deception to all of your customers. Not only have I now gotten every excuse in the book, it just reinforces why I ended my service with you the last time.
Moving forward, I will make it a point to forward this correspondence to all of the employees that I work with and use every source of social media to expose your egregious business practices so that the 120 dollars that you are stealing from me is compensated for in other ways.

Lastly, if this is the reason why there is a 5 dollar difference in my bill, why has this gone thru 7 different people, each time with a different excuse from each representative. The transparency of your misrepresentation and deception is obvious.

Thanks for lying to me, wasting my time and showing me that your customer service is a joke,

Travis


What would you do about this?
Reply With Quote Quick reply to this message
  #3  
Old 03-09-2011, 06:15 AM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Mar 2010
Location: Colorado
Posts: 4,667
Thanks: 4
Thanked 37 Times in 33 Posts
Feedback Score: 0 reviews
I agree, it is not a "rare occurance" they tryed to do something similar to my parents....but on the other side of the coin I have Dish network and they keep raising my rates and I dont get the "free HD for life," and a "contract" (er what ever they call it) that states my mounthly bill but they dont honnor it. and have gone through the same issues with them. so they all suck. if it was up to me I would like to have the local channels for free and thats it......but I have a wife that dont like that idea
Reply With Quote Quick reply to this message
  #4  
Old 03-09-2011, 06:23 AM
Slacker



 

Join Date: Dec 2006
Location: Surprise, Arizona
Posts: 16,998
Thanks: 13
Thanked 35 Times in 28 Posts
Feedback Score: 4 reviews
I have been with DirecTV for over 12 years and have never had an issue like the one you describe. I'm not sure why the marketing department thinks that you are a returning customer, but sales and support does not. I would be escalating higher than you have. Do you have an old bill from when you were a PRIOR customer so that instead of a new account, they could reactivate your old account? This would ensure you were given the promotional rates.

Basically, you should be adamant that someone in sales who setup your NEW account should have reestablished your old account. Regardless, if they can verify that you are one and the same customer, they should honor the promotional rate.

PS. While it seems that $5 isn't that big of a deal, it is $60/year.
Reply With Quote Quick reply to this message
  #5  
Old 03-09-2011, 06:31 AM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Mar 2010
Location: Colorado
Posts: 4,667
Thanks: 4
Thanked 37 Times in 33 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Quote:
Originally Posted by Evil Eye View Post
PS. While it seems that $5 isn't that big of a deal, it is $60/year.
....I dont like Dish b/c they try the same stuff.......
Reply With Quote Quick reply to this message
  #6  
Old 03-09-2011, 06:37 AM
Slacker



 

Join Date: Dec 2006
Location: Surprise, Arizona
Posts: 16,998
Thanks: 13
Thanked 35 Times in 28 Posts
Feedback Score: 4 reviews
Quote:
Originally Posted by dannanw View Post
....I dont like Dish b/c they try the same stuff.......
That's why it is sometimes better to just stick with the horse that got you there. Sometimes just the threat of leaving will work you wonders.

PS. All the cable and satellite companies do this to try to get you to "lock in" on a contract. It is guaranteed revenue for a period of time, which is what EVERY company wants. Negotiate, negotiate, negotiate. Don't get angry, keep a cool head, but be firm. This wasn't what you were promised and somebody obviously made a mistake, but that somebody WASN'T you. You don't want heads to roll, you just want it FIXED. If they are not able to help you, then you need to keep asking until you find someone who can help you.
Reply With Quote Quick reply to this message
  #7  
Old 03-17-2011, 01:42 AM
live for the now


 

Join Date: Nov 2005
Location: Ludowici, Georgia
Posts: 2,329
Thanks: 19
Thanked 13 Times in 13 Posts
Feedback Score: 2 reviews
thats why i dropped them 2 years ago and never looked back. they always had some kind of mystery fee that they charged me.... they are a total scam IMHO
Reply With Quote Quick reply to this message
  #8  
Old 03-17-2011, 08:07 AM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Jul 2009
Location: Houston, Texas
Posts: 656
Thanks: 2
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
i have had them for 6 years..no problems so far...
Reply With Quote Quick reply to this message
  #9  
Old 03-17-2011, 08:31 AM
Conservative and Proud


 

Join Date: Nov 2005
Location: Oregon
Posts: 14,472
Thanks: 0
Thanked 1 Time in 1 Post
Feedback Score: 0 reviews
Quote:
Originally Posted by Evil Eye View Post
That's why it is sometimes better to just stick with the horse that got you there. Sometimes just the threat of leaving will work you wonders.

PS. All the cable and satellite companies do this to try to get you to "lock in" on a contract. It is guaranteed revenue for a period of time, which is what EVERY company wants. Negotiate, negotiate, negotiate. Don't get angry, keep a cool head, but be firm. This wasn't what you were promised and somebody obviously made a mistake, but that somebody WASN'T you. You don't want heads to roll, you just want it FIXED. If they are not able to help you, then you need to keep asking until you find someone who can help you.
I agree with Shawn! There is someone that can fix it!

Also, thanks for posting this... I was considering switching, but after this, I'll just stay with expensive Comcast!
Reply With Quote Quick reply to this message
  #10  
Old 03-17-2011, 08:59 AM
Unapologetically American


 

Join Date: Oct 2006
Location: Littleton, Colorado
Posts: 19,762
Thanks: 2
Thanked 9 Times in 8 Posts
Feedback Score: 4 reviews
I had Direct for 6 years, and then the wife wanted a free DVR and they said no, the offer for a free one was only for new customers. She cancelled with them, got her DVR from Dish, and now the problems start. I their service, it cuts in and out, freezes, audio doesn't work, and the newest problem is that it tells me to move the dish around to aquire a better signal (there's nothing wrong with the signal strength). I can't stand them,and they blow smoke up my arse when I complain to them . If it weren't for the contract, I'd rip that GD dish off my house and deliver it to their front door
Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the Ford Powerstroke Diesel Forum forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
If you do not want to register, fill this field only and the name will be used as user name for your post.
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.
Email Address:

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.



Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -8. The time now is 01:57 AM.


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
Garage Plus, Vendor Tools vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

vB.Sponsors