Fiberglass?? - Ford Powerstroke Diesel Forum
6.4 Exterior Discussion Body and Accessories Talk

Powerstroke.org is the premier Diesel Truck Forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 07-01-2009, 01:56 PM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Dec 2005
Posts: 218
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Fiberglass??

Hey y'all,

Well my pickup got hit a couple days ago. Got T-boned pulling out of a parking lot. She hit me behind my rear tire and messed up my driver's bedside and rear bumper.



I was planning on making a new rear bumper to match my front anyway so that's no biggie. But what I am wondering is if I should go ahead and put fiberglass bedsides and fenders on anyway. I have been thinking about it for awhile anyway and this is an opportune time. But I keep going back and forth, so i want your opinions.

These are them on a shortbed. Mine is a longbed obviously. I wouldnt be lifting mine anywhere near that much either. I would just lift it a tiny bit to clear some larger tires.

Hannemann Fiberglass Inc.





What do y'all think?
Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
  #2  
Old 07-01-2009, 01:59 PM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Mar 2008
Location: Ft Lauderdale, FL
Posts: 5,836
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
go for it... it will look sweet... I am thinking about doing that to my truck right now....

But considering what just happened, why not think about upgrading to my bumpers so you are protected better
Reply With Quote Quick reply to this message
  #3  
Old 07-01-2009, 02:02 PM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Dec 2005
Posts: 218
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Quote:
Originally Posted by DunesRunner08 View Post
But considering what just happened, why not think about upgrading to my bumpers so you are protected better
Well I built my front bumper and have the steel sitting the shop to build my rear one. Just haven't had time to make it yet.


Reply With Quote Quick reply to this message
  #4  
Old 07-01-2009, 02:44 PM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Jun 2008
Location: Wyoming
Posts: 2,286
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Yeah and it looks killer going down the road rob.

I dont know man its a tough call but i think if insurance will give you enough to fix it, then i would go the fiberglass route, i think they look slick

Sorry to hear about your luck damn women drivers!
Reply With Quote Quick reply to this message
  #5  
Old 07-01-2009, 08:49 PM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Dec 2005
Posts: 218
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Yeah, I will get enough from insurance to cover it for both the bedsides and the fenders so that why I am leaning towards it. Still just not 100 percent. haha..
Reply With Quote Quick reply to this message
  #6  
Old 07-02-2009, 05:03 AM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Jan 2008
Location: Gladstone, MB
Posts: 269
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
oh yeah you gotta do the fiberglass fenders! throw on some 36x15.5 tires and that thing will be a beast!
Reply With Quote Quick reply to this message
  #7  
Old 07-02-2009, 06:43 AM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Dec 2005
Posts: 218
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Quote:
Originally Posted by magnumpeei View Post
oh yeah you gotta do the fiberglass fenders! throw on some 36x15.5 tires and that thing will be a beast!
36? pff.... I'm gonna try to fit some 41x14.50s. haha
Reply With Quote Quick reply to this message
  #8  
Old 07-02-2009, 08:13 AM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Jun 2008
Location: Wyoming
Posts: 2,286
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Quote:
Originally Posted by rob05 View Post
36? pff.... I'm gonna try to fit some 41x14.50s. haha
DO IT

Wen did you get the wheels and tires? Looks good dude
Reply With Quote Quick reply to this message
  #9  
Old 07-05-2009, 05:09 PM
Compression Ignition Addict
 

Join Date: Dec 2005
Posts: 218
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Feedback Score: 0 reviews
Yeah I think im gonna go for it. Gonna change it up to a single 6" stack I think too.
Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the Ford Powerstroke Diesel Forum forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.
Email Address:

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.



Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -8. The time now is 03:37 PM.


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1
Garage Plus, Vendor Tools vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

vB.Sponsors